Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Det var som om det var bestilt til ett års dagen hennes, at hun har blitt mye mer sinna. Hun kaster ting hvis hun ikke får viljen sin, kaster seg bakover i amrmene våre og hyler hvis hun ikke får viljen sin og er generelt mye mer masete og ikke minst mammadalt. Mye lyd fra henne hele dagen lang, for å si det slik. Er dette en periode som er i denne alderen?
Leandermamma Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Leander har vært en solstråle frem til han begynte i barnehagen for en mnd siden ( han er straks 13 mnd). Nå er han grinete og kaster seg ned på gulvet og sutrer for ingen ting... Har din lille også begynt i barnehagen kanskje? For vår del regner jeg med at det er barnehagen som har "skylden" Irriterende er det uansett. :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Vår var også sånn da han var 13mnd,roet seg litt etterhvert,men fortsatt sinna til tider...2år snart:)
kristin2 Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Tror dette er helt normalt. Min 1åring er akkurat lik. Rasende hvis noe ikke går helt sånn som hun ønsker. Hun går ikke i barnehage. Har også hørt akkurat det samme fra andre som er foreldre til barn i samme alder. Noe av årsaken kan kanskje være at hun ofte prøver med sine ord å forklare hva hun ønsker/vil, men så er det ikke alltid så lett å forstå henne. Sinne kommer dermed kanskje av frustrasjonen hun opplever. De skal jo utvikle seg og lærer jo noe nytt hele tiden så sånn sett så er nok dette en helt naturlig fase av utviklingen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Hvis dette er en normal fase i utviklingen, som jeg også forstår, så lurer jeg på hvordan jeg skal grensesette henne. Hun vil gjerne gjøre ting hun ikke får lov til. Hvis jeg sier nei, så smiler hun lurt til meg, rister på hodet og fortsetter med ugang. Jeg prøver å avlede med en annen aktivitet, men hun lar seg ikke lure og begynner på nytt med ugang. Til slutt må jeg fysisk ta henne vekk fra det hun holder på med. Da hyler hun og kaster seg rundt. Føler jeg da må bare overse henne og la frustrasjonen løpe litt. Er dere enige i den? Dette er dermed litt vanskeligere å gjennomføre når vi er ute blandt folk.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 En liten advarsel hvis dere er mer ettergivende blant folk fr at ho ikke skal kaste seg rundt å grine og slik så merker ungendet fort, og skjønner at de kan bruke det til å få vilja si bare andre er tilstede. Vår er 13 mnd og var veldig ille en periode, har bedra seg nå. Jeg bare lot ho være sint og styre så lenge ho ikke gikk tilbake til hva hun gjorde galt. Skrikinga går fortere og fortere over når ho etterhvert har skjønt at ho ikke får vilja si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå