Gå til innhold

Min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle settes i gang 13 dager over termin søndag 25 mai....halvannen time før ringer legen å sier til meg at dem ikke kunne sette meg i gang denne dagen fordi alle fødestuene var opptatt...skikkelig kjipt....begynnte å gråte i fortvilelse for jeg var så sliten....legen beklaget seg veldig, men ønsket meg velkommen klokka 9 morgenen etter.

Neste morgen troppet jeg, mamma og typen min opp på sykehuset...da fikk jeg plutselig litt nærver :)

Ble satt på registrering å alt var fint med prinsessa :)

Klokka 9.45 kom legen inn....hun kjennte på meg å fant ut at jeg hadde 2-3 cm åpning å var ganske moden. så satte hun inn en modningspille.

Måtte ligge i ro en time å så var det bare opp å gå å vente til dem kunne sjekke meg ijenn etter 6 timer.

Da klokka var 16 kom legen å sjekket ijenn....hadde 4 cm åpning å vaar helt moden så legen bestemmte seg for å ta vannet :) Fostervannet var litt misfarget så jeg ble koblet på registrering, men lillemor hadde d bare fint, men de sa de måtte følge litt ekstra med.

Etter vannet ble tatt begynnte ting å sje ganske fort....jeg fikk rier som kom regelmessig med 3 minutters mellomrom ganske med en gang....å etter bare en haltime ble jeg flyttet inn på en fødestue.

Da klokka ble fem kom riene uten mellomrom i det hele tatt å jeg tok i bruk min gode venn lystgassen :)

Hal seks sjekket de åpning ijenn å da hadde jeg full åpning å ventet bare på pressriene....de startet rundt hal sju...det var vel på dette tidspunktet jeg trodde jeg skulle dø! :) Den ene rien avløste den andre å det kjenntes ut som om jeg skulle revne tverss over! Syntes litt synd på typen min som var litt fortvilet for at jeg hadde så vondt uten at han kunne gjøre noe.

Jeg presset som en gal mens jeg ropte så høyt at jeg tror dem hørte meg helt til sør norge :)

Da hodet var ute fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte presse, for lillemor hadde navlestrengen ganske stramt to ganger rundt halsen, så de slet litt med å få den av....de dro ut resten av babyen å masserte henne siden hun var ganske blå å ikke skrek...tok sikkert bare 20 sekunder, men det var de lengste 20 sekundene i mitt liv inntil jeg fikk høre de første skrikene.

Fikk henne opp på brystet....hun var ganske blå en stund, men det gikk seg ganske fort til.

Så så jeg på jordmødrene at de ble litt stressa å hun ene ba hun andre om å tilkalle legen...kjennte d rant mellom bena. Jordmoren kom med en sprøyte som hun fortallte hun måtte sette i låret mitt fordi livmoren ikke ville trekke seg sammen å derfor blødde jeg som bare pokker. Legen kom inn å de bestemmte seg for å sette meg på drypp for å få livmoren til å trekke seg sammen så jeg skulle slutte å blø...samtidig sto det to jordmørde å gnudde på magen min for at den skulle trekke seg sammen....det var absolutt ikke noe behagelig!!

Måtte ligge med drypp i 6 timer å mistet 2 liter blod....fikk flytende jern dagen etter intravenøst, men blodårene mine reagerte på d å ble betente så de måtte bare slutte....fikk blodoverføring å ble litt bedre.

Torsdag kom vi hjem fra sykehuset å nå koser vi oss bare hjemme...noe blodfattig ennda, men det vil gå seg til iløpet av et par uker så lenge jeg bare er flink å ta jerntabeletter :)

Lille Amalie er selvfølgelig verdens herligste unge....veldig rolig å fornøyd....bare spiser, bæsjer, sover å koser :)

Hun kom til mandag 26 mai klokka 20.58 og var 4115 gram, 52 cm og 36,5 cm rundt hodet....langt fra den lille ungen dem hadde sagt jeg skulle få :)

Denne ble lang jo :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med lille-store Amalie :)

Bra at det går fint med deg!

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Gratulerer så masse. >Godt å høre at det går bra med dere nå..Kan ikke ha vært så kjekt midt oppi alt styret..

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Hørtes ut som en litt dramatisk fødsel, men det gikk jo bra. Kos dere!

Gjest Mammamoms
Skrevet

Gratulerer så mye!

Bare moro det at du skrev en skikkelig "historie".

Kos deg videre med jenta di! :-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Sikkert deilig å være hjemme etter så mye dramatikk! Kos deg med jenta di:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...