pøber´n & je Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 I "gamle" dager la hun ut en oppskrift på en banankake. Og den har jeg da mistet og ikke funnet igjen, Og jeg trenger den så sårt *S*
blond Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Det er veldig lenge siden jeg har sett henne her. Kanskje har hun fått nytt nick?
pøber´n & je Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 Mye mulig. Syns det er lenge siden jeg også. Noen andre som har den oppskriften?
~Fanta~ Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Heisann pøbern:) Ikke ofte jeg er her lenger, men titter innom innimellom da! Her har du kakeoppskriften vet du;o) FANTA`S BANANKAKE: 2 egg 2 1/2 kopp sukker 1 kopp smør, smeltes 3 bananer, moses 3 kopper hvetemel 1 ts vaniljesukker 1 ts natron 2 ts bakepulver Stekes i smurt rund form på 180 grader, i ca 50-60 min. Når kaken er avkjølt deler du den på midten, og har i: 3 dl pisket fløte 3 bananer hakkes i. GLASUR 50 gr smeltet smør 1/2 plate lys kokesjokolade 1 1/2 ss kaffe (kokt, ikke pulver!) 1 egg 100 gr melis ( Bruker nok mye mer, ca 300 gr!) Glasuren tømmes over kaken, og stivner. Nå er kaken klar til å nytets, og du er herved advart: DU KAN BLI AVHENGIG! PS: Kaken er nesten bedre dag 2! Det er derfor ikke noe problem å lage den dagen før du skal ha den, og den holder godt i kjøleskapet noen dager etter du har laget den, hvis det mot formodning skulle være noe igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå