Gå til innhold

er det vanlig at mannen er med til jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har veldig lyst å være med.

kan ikke huske at jeg hadde han med sist, men det er jo 1/10 hundreår siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Samboern min skal bli med! Vi håper vi får høre hjertelyden!!! er 13+5 når vi skal dit, så sjansen er der i allefall!

Skrevet

Er ikke vanlig i min omgangskrets, hjertelyden hører vi hjemme og han er med på UL og fødsel. Så ble han tvunget til å være med for å se på noe av babyutstyret forrige gang.

Skrevet

Men selvfølgelig har han lyst å være med, og du vil ha han med, så hvorfor ikke. Selv liker jeg ikke å gå til jordmor pga. av at det er for mye dilling og dalling for min del (går bare til lege denne gangen), og kunne ikke tenkt meg at mannen min syns det var særlig interresant.

Skrevet

han blir med om han vil...spiller ingen rolle for meg,er det noe spesielt jeg vil skal prates om så ber jeg han bli med.ellers er det jo bare vekt,urin og mål på magen....ikke så intressangt for meg og kan ikke tenke meg det er så spennende for han heller,dessuten synes jeg ikke det er noe å ta fri fra jobben for,....

Skrevet

han har fri fra jobben. og forhåpentligvis får vi høre hjertelyden for første gang. det var liksom ikke akkurat å levere urinprøven for meg han higet etter da.

Skrevet

Om det er vanlig vet jeg ikke, men det er vel opp til hver enkelt hva man har lyst til. Vil han være med, så må han vel få lov? Jeg spurte da jeg bestilte time, om han burde bli med, og da svarte de at noen kom begge to, mens andre kom alene. Min skal være med på første kontroll hos jordmor i hvert fall, håper vi får høre hjerteslagene da :) Og det er det jo gøy for han å høre også.

Skrevet

Mannen min har vært med hele veien fra første legetime til flere UL pga tidlige blødninger og ordinær UL. Vi skal til vår første jordmortime i morgen, og han synes det er en selvfølge at han skal være med. Vi skal diskutere hjemmefødsel og det skal han jo også være en stor del av. I vår krets er det vanlig at fedrene engasjerer seg i kontrollene, men det er vel opp til hver enkelt hva de selv føler de ønsker og har behov for.

Skrevet

Mannen til venninna mi er med på hennes jordmortimer. Min mann har ikke vært med, og det synes jeg er helt greit. Jeg får ikke noe særlig ut av jordmortimene selv, tror han hadde kjedet seg ihjel.

Hadde ham med på ordinær UL og en tidlig UL i uke 13, nå er det så mye oppfølging og UL'er at han har ikke mulighet for å være med. Hjertelyden hører vi hjemme, ellers så både ser og kjenner han spark. Tar ham med hvis det er noe helt spesielt.

Skrevet

Jeg prøver å lokke han med så ofte jeg kan, synes det er flott å ha han med og jeg får mye mer ut av timene hos jordmor når han er med og stiller alle de spørsmålene jeg ikke tør fordi de er for "dumme"....

Skrevet

Min kjære er med på alle UL- timene, har hatt 3 så langt, men ellers har jeg ikke bedt om at han skal bli med, ikke nødvendig synes jeg. Men har bedt ham om å være med på fødsels-samtalen :)

Skrevet

Han har vært med på en time (for å høre hjertelyden) + på UL. Jeg håper også vi får til å være med på et fødselsforberedende kurs sammen. Ellers tror jeg ikke han kommer til å være med på noe... Det er kronglete pga jobben hans, pluss at det er vel egentlig ikke SÅ spennende for ham, uansett. Hvis det skulle dukke opp noen komplikasjoner underveis, blir saken selvsagt en annen.

Skrevet

Min har vert med på 2 UL og ellers ingenting, synest det er helt greit jeg.

Han blir med nr han kan og det passer fint, han har en jobb der han kan være veldig fleksibel men alikavel er det ikke alltid han kommer fra.

Har hatt 3 innvending UL og 5 vanlige UL og skal igjen på nr 6 om 14dager, så kan han da så blir han med=)

Jeg forteller det meste og han er intr og involvert på hjemmebane så det er greit.

Skrevet

Dette bestemmer man selv;) For meg er det ikke nødvendig å ha ham med til jordmor. Men ultralyd har han vært med på og svangerskapskurs vil jeg også ha ham med på;) Ellers er det ikke så mye annet enn fødsel. Men har han lyst til å være med, så ta ham med;) De er hjertlig velkommen i hvertfall.

Skrevet

Min samboer har vært med til jordmor på ul og skal være med på fødsel, bare legetimene jeg går alene.. Han vil gjerne være med og jeg syntes det er trygt og ha han med.. han har masse spørsmål han også.. Og er jo koselig når pappaene engasjerer seg litt syntes jeg da.. Så du må bare ta han med deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...