Vilja<3 Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Rart at en liten flis i fingeren kan ødelegge hele helgen min. Fikk en liten flis i fingeren bak naglen i forgårs, fikk ikke ut hele og nå er det litt rødt og hovent rundt. Min far døde av blodforgiftning for to år siden så nå er jeg livredd for å få det, klarer ikke å slappe av og går bare rundt å tenker på dette.
Gjest det spirer og gror Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 ring legevakta å spør om de tror du bør komme å få fjernet resten... men uansett. . rens det godt med pyrisept å hvis du har fucidin kan du gjerne ha på det... det går nok helt fint...
Regnbuemor til 2 Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 du kan også bløtlegge fingeren i grønnsåpevann. Da kanskje det løsner mere. Forstår du er bekymret, men det går nok bra:)
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Jeg ville ikke ha bekymret meg for dette, det går nok bra. Jeg ville ha prøvd grønnsåpevann og renset godt med pyrisept. Men hvis dette ikke virker og du er veldig bekymret bør du gå på legevakten. Det er ikke greit å gå og være engstelig. Ring dem og hør om du kan få komme og få tatt den ut, fordi du er bekymret. Lykke til.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Du har prøvd å ta den ut med en pinsett? Ikke lurt å pirke med nål. Du bør be legen se på det om det oppstår betennelsesreaksjoner i området. Symptomer på dette kan være en hevelse, rødme, og lokal ømhet, hovne lymfekjertler i armhulen om flisen sitter i fingeren, eller en rød stripe fra såret, som er et kjennetegn på en betennelse i lymfekarene (lymfangitt). Dette kalles misvisende for blodforgiftning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå