Mrs. Bouquet Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Kjøpte ett på nøstebarn til første barnet, men syns nok at dette skinnet også klør og er ekkelt som jeg alltid har syns med både ullklær og ull generelt, men ville gi det en sjanse fordi jeg hadde lest her inne at det var fint for babyen. Men det ble nok ikke brukt og ble slengt på loftet som en å få ting jeg ikke burde kastet bort penger på av babyutstyr. Men uansett så skal dere selvfølgelig få mene akkurat hva dere vil om lammeskinn, men så tenker jeg litt slik at om babyen deres også missliker ull/skinn så kan jeg jo gjøre et lite forsøk på at den skal slippe å i alle fall ligge rett på det i senga si......så les gjerne hva landsforeningen uventet barnedød har å si om saken http://www.lub.no/oslo/lub.nsf/id/0CD04FA53E99464EC1257367002FF6E6?OpenDocument
*Januarbaby*09 Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Takk for info=) Ikke alltid lett å finne ut alt om alt selv, så godt at de som finner viktig info legger ut linker her inne.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Jeg likte heller aldri å ha lammeskinn i sengen til ungen.. Ullklær er jeg stor fan av¨, men det skinnet synes jeg bare funker i vognen i den perioden på høsten hvor det er for varmt å bruke pose Skinn skal jo liksom være selvrensende også, men jeg syntes rett og slett det var litt uhygenisk jeg :-S snuppa gulpet i sengen og ofte tisset og bæsjet hun utenfor mens hun sov, om jeg skulle send på rens etter hver "ulykke" så hadde det blitt dyrt gitt.. Men, ser jo at mange er store fan så noe bra må det vel kanskje være?
*Januarbaby*09 Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har og brukt lammeskinn kun i vognen til min sønn, og kommer til å gjøre det samme med nr. 2=) Jeg synes ikke lammeskinnet var noe varmeregulerende, jeg=S Kanskje jeg har misforstått noe, men trodde ihvertfall at det skulle regulere, men sønnen min ble bare varmere av å ligge på lammeskinnet. Jeg hadde korthåret
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Jøss, har ikke fått med meg noen fare ved saueskinn... Uff da. Prinsessen vår har lagt på sitt siden hun ble født, korthåret lammeskinn fra nøstebarn. Nå er hun 2 år i september og sover på det fortsatt. Jeg syns det har vært veldig bra hele veien, men hun har hatt kun en ulykke på det, bittelitt tiss en natt,- og da hun var veldig liten brukte jeg et putetrekk under hodet hennes slik at hun ikke skulle få håret rett i ansiktet...Bare instinktivt igrunnen... Har liksom tenkt at neste skulle få et også,jeg da.... Men vi får se...
2 fra før,nr3 født jan.2011:) Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 jeg kjøpte lammeskinn til førstemann. Han har aldri lagt direkte på det og han har heller ikke brukt det i sengen sin. Det har jeg aldri vært noen tilhenger av. Jeg bruker det i vognen hans. I vinter lå det under posen hans, og nå når han er så stor og ikke ligger i bag, så bruker jeg det i vognen slik det ikke skal være så hardt underlag. Men han ligger somsagt ikke direkte på skinnet, jeg har brettet et flanellslaken oppå som han ligger på nå når han ikke ligger i pose. Dette syns jeg fungerer kjempebra, for han ligger alltid ute og sover på dagen. Det varmer godt og gir et mykt underlag. Og med tanke på i vinter når han lå ute i vognen i snøvær og minusgrader (ikke mer en anbefalingene) så var det en ekstra trygghet at lammeskinnet isolerte godt under ham.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 trodde man skulle være på samme siden av skinnet som sauen en gang var. med tanke på varmeregulering og slikt. da blir heller ikke pels i ansiktet et problem. mulig det er bare jeg som har tenkt bakvendt.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Istedet for lammeskinn i senga, vil jeg på det STERKESTE anbefale overmadrass av ull. SÅ deilig å ligge på. Har selvfølgelig laken over, men vanvittig deilig. Har med egne øyne sett at det er selv-rensende. Etter en omgang med spy-sjuka tok jeg og vasket over det med en klut med milo-vann. Hang det til lufting over gelenderet til trappa, morningen etter lå det lanolin på gulvet som hadde dryppet ut av madrassen. Gav meg en skikkelig positiv a-ha opplevelse om at ulla hadde renset seg selv. Og madrassen var god og tørr og jeg kunne ikke merke noe til denne lanolinen på selve madrassen!!
Herkules Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Vi har brukt saueskinn mye til og med i Spania, mye mindre svett gutt av det. Det står heller ikke i artikkelen at saueskinn er farlig. Vi brukte det ikke den aller første tiden både av uvitenhet, fordi det var ekstremt varmt og fordi det ofte var mye gulp, tiss osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå