Gå til innhold

istedet for å koke vann til de små....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man ikke like gjerne ha en flaske med imsdal eller noe stående,og tømme over litt i tåteflaska bare?

er d veldig viktig at vannet er lunkent?eller er d best for de om det er litt kaldt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det er mye bakterier i flaskevann også, i mange tilfeller er det faktisk mer enn anbefalt (var en sak om dette i forbrukerombudet for en tid til bake). Så ville absolutt koke vannet selv om det er kjøpt på flaske. Om du synes det er mye styr å koke vann hver gang kan du heller koke en halv liter, så har du den stående i kjøleskapet. Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er... Men hvorvidt det er nødvendig å koke vannet i utgangspunktet kan du kanskje spørre om på HS. Tenker som så at når vi er på babybading, er det vanskelig å ungå at de små svelger litt vann. Iallefall om man dykker med dem. Og om de tåler å drikee badevann med klor, er det kanskje ikke nødvendig at man koker vannet de får i flaska heller. Men når de er helt små, hadde jeg nok kokt vannet ja.. Når det gjelder temperaturen på vannet ville jeg ha gått for lunket. Kan nok bli litt ubehagelig med iskaldt vann når de er vant til at det de får i seg er lunket...

Skrevet

Jeg spurte på helsestasjonen om jeg trengte å koke vannet når snuppa var 5mnd og da mente de at hun var så stor at det ikke var nødvendig:)

Skrevet

Dette med koking av vann er veldig forskjellig fra kommune til kommune. Man må ringe til helsestasjonen og høre hva fylkeslegen har sagt... Her i kommunen skal vi koke til 6 mnd, og i nabokommunen må de koke til 1 år...

Skrevet

Er mer bakterier i flaskevann.Det er ikke kokt.! Min setter det mer i halsen om vannet er kalt.

Skrevet

Kjøp en rask vannkoker, så går det raskt å koke opp vannet. Når mini var liten hadde jeg en flaske med kald, kokt vann i kjøleskapet og når mini skulle ha vann, kokte jeg opp litt vann og blandet så han fikk lunket.

Skrevet

Da er det vel like greit å ta kaldt vann fra springen. Men det er jo forskjellig fra baby til baby om de "foretrekker" lunklet vann eller ei. Det er vel også et spørsmål om tilvenning.

Skrevet

Det spørs jo hvor gammel babyen er, så lenge den bør ha kokt vann, er det jo mye bedre å ha kokt vann i kjøleskapet enn å ta kaldt vann fra springen:-)

Skrevet

Vannet skal ikke bare koke opp , men kokes i 5 min. hvis bakteriene skal drepes. Derfor anbefales det å ikke bruke vannkoker !

Skrevet

Hjelpe meg det blir fort hysteri.....

Jeg kokte vannet (i vannkoker, gisp!) til småen vår fram til han var 5 mnd og siden da har han fått flaskevann. Mest fordi det er praktisk, men også fordi det har vært en del "greier" med springvannet her.

Tror aldri du klarer å garantere 100% at babyen aldri skal få i seg bakterier. Dessuten er de jo nødt til å bli vant med det etterhvert. Eller skal de få kokt vann til de er store??

Vil også legge til at gutten vår aldri har hatt problemer med magen. Ikke engang nå som vi har vært på ferie i et svært varmt land langt unna.

Sunn fornuft, jenter. Sunn fornuft!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...