Misti Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Vi ha sliti så med søvn hos vår nå 21 måneder gammle sønn. Vi har tidligere latt han skrike seg i søvn, men han er nå så vilje sterk og kan skrike i flere timer og det vil jeg ikke. det er varmt å jeg vil ikke la han skrike nå. men jeg vil ikke stå opp med han kl 4, jeg er for trøtt. Men han sovner jo inne hos oss. Så vi har nå hentet reise sengen hos mamma og de, satt den inne hos oss. Når han våkner så har vi tenkt å ta han inn å legge han der. Gjør vi det rett? er dette lurt eller burde vi la han skrike? Trenger råd
piano♫ Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Jeg er mot skrikemetoder uansett. Så jeg mener at dere gjør det rette.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Sannsynligvis er ikke sengen noe trygt sted for han, i og med at han skriker sånn. Da mener jeg at dere like godt kan begynne på nytt ja, og gjøre ham trygg i sovesammenheng FØRST. Før dere igjen prøver å legge ham i SIN seng, på SITT rom. Lag hyggelige leggerutiner (altså...kan hende rutinene er hyggelige, men lag omstendighetene rundt hyggelige!), gjør det koselig å avslutte dagen, gjør det å sove til noe deilig og fint. Som han vil ønske seg når dagen er over. Det skal ikke være fælt å legge seg, selvom man av og til bare "ikke vil" ;o)
Misti Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2008 han elsker senga si. når hen skal legge seg kl 7 om kvelden ligger han seg med gleder. han kan ligge å prate litt med seg selv. men våkner om natta å nekter å legge seg igjen, vi får han ikke til å sove der igjen da. har på et lite lys, men virker som om han er redd når han våkner, at han har drømt noe. så vi har nå skaffet egen seng til han inne hos oss som han kan legge seg i når han våkner. er det riktig?
Misti Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2008 jeg vil høre deres mening... kom igjen da..=)
Stratos med 3 barn Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Gjør det motsatt er mitt råd. Sett en seng ved siden av hans seng og legg dere der. Det gjorde vi med vårt lille "problem" og han er i dag en trygg gutt som sovner av seg selv og sover hele natten.
Misti Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2008 hvor lenge sov dere der? har ei venninde som gjorde gjør dette å de har liggi der i et halvt år nå. I går satt jeg dere inne i 2 timer uten at han sovna. bare satt å så på meg, tror han var redd for at jeg skulle gå.
gærne ko Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Korleis er han når han våkner om natta og begynner å grine, då? Får du kontakt med han? Det er jo noe som heiter nattskrekk, veit ikkje så masse om det, men veit det går over. Men er visst ganske forferdelig når det står på. Uansett, om han virker redd når han våkner hadde eg ikkje klart å la han skrike seg i søvn. Stakars liten. Syns det høyres bra ut å la han ligge på deres rom eller flytte ei seng inn til han så du eller mannen kan ligge der når han våkner.
Misti Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2008 han er våken, men skriver å virker redd, når jeg prøver å legge han ned igen blir han helt vill. til slutt legger han seg ned. når jeg synger å stryker på han. men han hyler igjen når jeg snur ryggen til. altså, kan jo være forde han har kommet inn til oss at han gjør det, men vi tok han inn i senga vår forde han virka liv redd å jeg ville ikke det. men nå jeg sover ikke når han ligger i vår seng. men tenkte en egen seng på vårt rom som han kunne ligge i. vi vil ikke ligge inne på hans rom. vi får prøve dette en stund å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå