Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynner der med smokk ?

og hva er grunnen til at dere begynner med smokk ? suttebehov ?

babyen min skriker en del for tiden, 2 uker gammel, og søker etter pupp ofte, prøver med puppen men etter eit par sug så begynner han å skrike med puppen i munnen, har masse melk så det er ikke det heller. Lurte på å prøve smokk, men har hele tiden tenkt at jeg vil vente lengst mulig med det, for å slippe at babyen bli avhengig av det !

Noen som har noen meninger/tanker om dette ?

På forhand takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte når snuppa var en uke gammel. Hun hadde veldig suttebehov og brukte puppen som smokk. Det var en helt ny hverdag når hun begynte med smokken. Da kunne hun endelig sove litt alene, uten puppen, og jeg fikk litt "fri". Vet ikke om jeg skal si hun er avhengig, vil ha den når hun skal sove og rett etter pupp. Ellers så tar hun den ut og biter på sidene, eller kaster den fra seg, hvis hun ikke vil sutte lenger.

Men så fins det unger som ikke vil ta smokk heller.

Det er bare og prøve. Man kan jo gjøre noen grep når de blir litt større for at de ikke skal bruke smokken hele tiden.

Skrevet

Vi begynte dagen vi kom hjem fra sykehuset. Hadde bestemt meg for å prøve før mini kom til da smokk kan funke beroligende på unger. Flaks for oss hadde han enormt med suttebehov så fikk han ikke smokken så tok han tommelen istedet. Og det er jo mye letter å venne av smokk enn tommel. Men han fikk den ikke så ofte i begynnelsen da det var viktig å få inn ammeteknikken for de suger jo på 2 forskjellige måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...