Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E det nån som har opplevd at ongen deres har reagert allergisk på Nan? Korsn arta det sæ? Har nemli en litn en på 3 uke som har vært mykje plaga me sprutbrekkninge å barnelegen sa vi måtte prøv ei annen erstattning.(Collet). Håpa nån kan svar mæ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ja da min gutt var så liten så fikk han store problemer av nan, en på barselgruppen sa at jeg måtte dra på apoteket og kjøpe der, og VIPS etter 2 måltider merket jeg stooor forskjell.

Skrevet

min lille gutt fikk kolikksmerter og hard avføring av vanlig nan, så etter en god stund tenkte vi at det kanskje var nan det var noe galt med. Vi prøvde colett og han bare gulpa, men så prøvde vi hipp (den er økologisk og dermed bedre for magen) og den fungerte kjempe fint. Vi fikk rett og slett en ny baby i hus. Hører mange prater varmt om nan ha 8fra apoteket) også så det kan jo være verdt et forsøk. Et annet tips er å gå inn på flaskeposten.org og lese alt om tilberedning og hygiene, mange gjør fil her som barnet kan reagere på. Husk at morsmelkerstatningen er basert på kumelk og melkeallergi kan også være en årsak. På helsekosten har de noen som er basert på soyamelk (tror jeg)

Lykke til med prøvinga:)

Skrevet

Sønnen min fikk også en del sprutbrekninger av nan, han tålte collett fint. Smaker også mye bedre, men lukter mye verre når de gulper opp igjen litt.

Ellers anbefaler jeg deg å prøve flasker der det ikke kommer ut så mye væske om gangen, for eksempel avent sine "kolikkflasker", der det hele tiden siver inn luft på siden. Det hender seg at de små suger i seg for mye melk når de får det på vanlige tåteflasker, melkestrømen kommer for fort, slik at de rett og slett spiser for mye uten at de merker at de er mette - det vil da føre til at all melken kommer opp igjen. Særlig når de er så små som 3 uker.

Krever en litt annen teknikk å suge av slike flasker da, så om det ikke går kan du evt prøve å lage mindre mengde, rape litt, og heller se om han vil ha mer etterpå? Da er det kanskje enklere å finne ut hvor mye melk han trenger. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...