mamma_til_2_m_junispire Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 guttungen vår kom en mnd før tiden... nå lurer jeg på om kanskje tulla vår kommer før tiden også! Er det sånn at når man har begynt å føde før tiden så vil man gjøre det med neste også?? legen som tok ul sa at jeg mest sannsynli kom til å føde før tiden fordi jeg gjorde det første gang... noen som har erfaring???
Mummimamma;-) Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har ikke egen erfaring med å føde før tiden, men har også hørt det du sier. Begge mine kom på termindagen, det virker som hver kvinne har sin egen typiske svangerskapslengde?
radio Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 hva var grunnen til at du fødte for tidlig sist? Var det rier som bare startet? Jeg fødte førstemann en og en halv mnd for tidlig, men nr to kom bare en uke før termin. Men førstemann ble tatt med keisersnitt pga at jeg var syk.
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 jeg vet ikke hvordan det funker, men hos meg kom førstemann 1 uke før termin, mens 2. kom 14 dager over termin..... Så håper virkelig denne spiren følger sitt eldste søsken hvis det er "arvelig" når man kommer i forhold til termin... ;-)
marien - FØDEKLAR! Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Hei. Vår første kom 17 dager før termin, men nr 2 kom 6 dager etter termin...Det ble lange dager å vente da hodet mitt hadde "termin" like tidlig som jeg hadde født sist.... Begge startet med vannavgang!
milde.m72 Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Hei! Vår første kom dagen før termin og andremann kom 5 dager etter termin...Så det var fem frustrerende dager... Det blir spennende når nr 3 melder sin annkomst...
venter på lille M.. Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 hei... Begge mine kom 10-12 dager før termin... Jordmor mente på at jeg kom til å føde på omtrent samme tid i forhold til termin.... Svigerinnen min fødte alle sine 3 6 dager før termin....
mamma_til_2_m_junispire Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2008 Guttungen var rett og slett bare klar for å komme!!! Vannet gikk rundt fem på blåmandagen i fjor... jeg som bare skulle slippe en aller så liten fis!! Ble så paff og trodde jeg hadde fått diare siden det kom så plutseli!!! Måtte bare komme meg opp for å sjekke hva dette var, og da jeg kom på do, så fikk jeg jo svaret... lyserosa veske fylte truseinnlegge så til di grader at jeg måtte skifte truse etterpå!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå