Gå til innhold

Det store antallet overvektige mennesker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si at jeg er overrasket over HVOR mange overvektige det er nå for tiden.De er jo overalt og det ser ut som om det er allmennt godkjent også å være sykelig tykk.

Synes staten bør kjøre igang noen skikkelig tiltak, ellers blir det dyrt for velferds-Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke disse "fett" debattene snart oppbrukt nå? Finn noe annet å skrive om

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet ditt, HI. Personlig er jeg normalvektig, og ser slettes ikke overvektige overalt. Men så tenker jeg ikke sort-hvitt heller, og plasserer folk jeg ser rundt meg som slanke eller overvektige. Jeg ser vel heller på mennesket jeg møter, og tenker ikke stort over størrelsen på vedkommende.

Det er vel et like stort problem med alle syklige tynne som må innlegges i tide og utide. Tenk at unge jenter slanker seg så syklig tynne at de ødelegger kroppene sine så voldsomt at de faktisk ikke klarer å få barn i fremtiden.

Skrevet

Oi, for et ensporet innlegg!!

Ja, staten bør ta tak i ting. Og desverre er det vanskelig å få hjelp til overvektproblematikk! Jeg lider av tvangsspising, og det er mange som sliter med spiseforstyrrelser!

Jeg er vel en av dem du går å ugle-ser ute på gata jeg da?

Og for å informere deg om det; Jeg tror ikke vi føler at det er "allment godkjent" å være overvektig!

Jeg hater kroppen min! Jeg kan driste meg til t-skjorte om sommeren og beholder langbuksa på.. Jeg finner ikke klær som jeg føler meg vel i, og jeg isolerer meg og orker ikke å være så mye sammen med folk.

Da kan man jo si: Men hvorfor ikke gjøre noe med det??!

Ja, jeg har prøvd og jeg prøver. Men jeg har en spiseforstyrrelse. Jeg slanker meg hver dag, og overspiser hver dag. Jeg blander følelser og mat. Maten har blitt min beste venn og min største fiende.

Reklame, motebildet, samfunnet generelt legger opp til at vi kvinner (og også menn) ikke skal være fornøyde med oss selv. Og hadde vi vært mer fornøyde med oss selv hadde ikke vi vært overvektige. De glossye magasinene oser perfeksjonisme! Slik skal du være!!

I tillegg så stresser vi for mye, tar oss for liten tid til å lage sunn og god mat. Vi definerer kos med mat og potetgull, og godteposene har blitt større og større!

Jeg lover deg at hadde potetgullposene vært på 100 gram og vi hadde hatt de små kremmerhusene med smågodt som vi hadde når jeg var liten, hadde vi ikke hatt så stort problem med overvekt i dag.

Men det er MENINGEN at vi skal spise stort! I USA er det helt sykt når du kjøper pappbeger med brus på 1.5 liter til burgeren din....

Så jeg synes innlegget ditt gir meg en bekreftelse på at vi overvektige blir sett ned på.. (Kanskje er jeg litt hårsår, men....)

Skrevet

Jeg er en såkalt feit person. Men det har ikke alltid vært slik. Det går opp og ned hele tiden. Ikke alltid lett når man ikke klarer å bestemme seg for å være venn med maten eller ei. Og blir så trist når du Hi som tydelig har problemer med å se de. For svært mange overvektige har en vannvittig kontroll på hva de putter iseg. og vet nøyaktig hvor mye kacl. maten inneholder. noe kanskje ikke alle slanke har peil på.

Skrevet

Er jo en ganske stor forskjell på overvekt og sykelig tykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...