Gå til innhold

hva gjør jeg nå??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi er et par som venter smått i oktober med to små hunder.. vi leier fortiden en leilighet og har tenkt på å flytte nærmere familien litt før barnet kommer.. men idag fikk vi utkastelsesbrev i posten...! hva i all verden gjør vi nå?? rundt om kring her så vil ingen leie ut til folk med hunder og sambo har 3mnd i oppsigelsestid på jobben og vi må være ute herfra den 31juli!! familene våre er på andre siden av landet og kan ikke hjelpe oss.. vi driver å betaler gjeld nå så vi er gjeldsfrie i slutten av juni. vi har tenkt på å kjøpe bolig, men kan ikke kjøpe her for det har vi ikke råd til så det må bli der familiene våres bor.. så hva pokker gjør vi i august da? skal legge til at sambo ikke har sagt opp jobben eller søkt på ny enda.. oxo har han et yrke som gjør at han bare kan jobbe her eller der familiene er..

noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre og eller har opplevd noe lignende selv??

sitter her helt fortvila..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager at jeg spør,men hvorfor fikk dere utkastelsebrev? det skal jo mye til for at de kan sende slike brev

Skrevet

For at huseiger skal ha retten på sin side til å sende dere et utkastelsesbrev, så må dere ha enten utelatt å betalt husleige i 3 mndr eller mer, eller gjort grove overtramp / regelbrudd i forhold til kontrakt. En leietager i Norge står nemlig veldig sterkt i en slik sak.. Så da er det bare til å sjekke opp i dette, og finne ut hvorfor. Kanskje dere kan komme til en ordning??

Skrevet

Er det ikke noen regler om at man kan ikke kaste ut noen uten de har en plass å bo? At man kan ikke kaste noen på gate og spseielt visst det er unger i bildet? Mener å ha hørt noe om det.

Men hva er grunnen til dere ble kastet ut da?

Skrevet

de skal overta leiligheten selv.. skal ikke leies ut lengre..

Skrevet

Da hade jeg ville sjekket opp om de kan kaste dere ut før dere har funnet dere en annen plass å bo.

Skrevet

vet de at dere har tenkt på å flytte uansett?

kanskje dere kan overtale dem til å la dere bo der ut august? er jo verdt et forsøk...

Skrevet

tviler sterkt på at dette går.. disse folka her er helt forferdelige.. er bare sure heletiden og er ikke interessert i å si hei engang.. har alltid vært sånn.. :(

og de visste ikke at vi ville flytte..

Skrevet

Så vidt jeg vet så kan ikke huseier kaste dere på grunnlag av at de skal flytte inn i leiligheten selv uten å gi dere oppsigelsestid tilsvarende depositum.

Oppsigelse skal være mottat i hende innen siste dag av måneden, og gjelder da fra den 1. påfølgende mnd.

Har dere to mnd oppsigelsestid må dere være ute innen 1. August.

Skrevet

Hei hei!

Du kan jo prøve å sette inn en annonse i lokalavisa... Lykke til :-)

Skrevet

Hei, så trist å høre at dere må flytte!

Jeg ville ha sjekket at det virkelig er lov å si opp leiekontrakta deres på det grunnlaget der. Du kan kontakte jussbuss ved universitetet i Oslo eller lignende, så får du gratis hjelp til å sjekke det ut. Ellers ville jeg ha hørt med arbeidsgiveren om han kan få kortet ned oppsigelsestida si evt. at arbeidsgiver er behjelpelig med å finne bolig den siste tida. Det er ofte at de kan det og de kjenner som regel en del mennesker rundt omkring.

Ellers er det jo bare hyggelig om dere flytter hit igjen, da , så kommer vi antagelig på samme barselsgruppe!

Kan jeg spørre hva mannen din jobber med? Jeg kjenner en del arbeidsgivere her hjemme......

Lykke til og trøsteklemmer herfra!!!

Skrevet

De har sikkert rett til å avslutte leieforholdet, men som det ble nevt over så gjelder oppsigelsestiden fra den 1. i hver måned.

Du får høre med dem likevel om det lar seg gjøre å bo der litt lenger. Alltid vanskelig å gi råd, og sikkert ikke lett å få leie for så kort periode heller.

Skrevet

lisabet skær ha fleir:

sambo jobber som flymekaniker og må derfor jobbe enten på sola (som han gjør nå) eller gardemoen.. så vi tenkte å kjøpe hus rundt eidsvoll området (grunnet gunstige priser)

så blir jo itte helt solør da, men det er nærmere og lettere fær mæ å være med familien ;D hehe

Skrevet

som nickeline over her sier. har dere ikke lenger oppsigelsestid en 1 mnd? trodde det var minst 3 fra huseiers hold jeg. hmm.. ta en titt i kontrakten i allefall, å se om de har gjort noen overtramp som kan stå på deres side.

Skrevet

Ok, skjønner. Er ikke noen mulighet for overflytning eller noe, da?

Uff, ikke lett, dette...

Håper alt årner sæ fær dø, da, ihvertfall!

Skrevet

Att utleier eller familie selv skal benytte leiligheten er nok desverre gyldig oppsigelsegrunn. Oppsigelsestiden varer fra den1. i mnd, og så lenge som det står skrevet i leiekontrakten. Dersom ikke noe er avtalt er oppsigelsestiden 3 mnd!Håper det ordner seg for dere :) lykke til!

Skrevet

vi har 2 mnd oppsigelsestid..

idag er det den 31 mai.. som vi fikk skrivet på og vi må være ute den 31 juli.. hvilket er 2 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...