Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha bar, der det er vin, øl, rusbrus, konjakk og baileys.. Har gjort gjestene oppmerksom på at de må betale en liten slant siden alkohol er vår største utgift. Så vi tenkte å ha en kasse/sparebøsse i baren, med en lapp over hvor det står hva den sparebøssa er til.

Er det noen som har noen forslag til hva vi kan skrive på en slik lapp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal dere ha noen til å servere i baren? synes kanskje det er bedre med pris per enhet / drink enn å sette opp en sparebøsse. Av en eller annen grunn virker det litt mer som tigging enn å betale for alkoholen?

Skrevet

Nei, er mye mer gjerrig å ha noen til å ta betalt for hver eneste drink, enn at gjestene legger på f.eks en 50 lapp hver og drikker så mye dem vil.

Folk som mener det er "tigging" kan jo ikke være helt pantnte i hodet, siden det er billigere for dem, og at vi ikke er så gjerrige som tar betalt for hver eneste enhet alkohol som mange gjør.

Vi er ikke ute etter å tjene penger på bryllupet, så da blir det for dumt å ha en som tar betalt i baren. Synes slike bryllup er litt harry. Da er det bedre at de kan betale selv det de mener er rett :)

Skrevet

Jeg må jo si meg enig at en sparebøsse med lapp, blir litt "tigging" Du sier jo selv at alkoholen er deres største utgift, så da ber dere jo om penger for å dekke litt av det.

Jeg ville aldri gjort det på den måten. Synes det blir feil. Blir like feil som å ånske seg penger som gave.

Skrevet

Jeg er generelt i mot at gjestene skal betale noe som helst under bryllupet jeg da. De har tross alt utgifter de også som nye antrekk, dyr gave til dere, gjerne reise og opphold hvis de bor langt unna så å da skulle betale for drikke i tillegg synes jeg er gjerrig ja.

Men det er tross alt bedre å ha noen bonger og betale for hver drikke etterpå enn å ha et slikt opplegg som dere har tenkt. Det virker litt merkelig og lite stilfult.

Skrevet

Nå var vel strengt tatt ikke spørsmålet hva noen her synes om måten de skal gjøre dette på, det var et spørsmål om hva det kunne stå på lappen =)

Hva det skal stå på lappen? Hmmm... Den må jeg tenke litt på, men prøv å få en litt humoristisk vri på det kanskje =)?

Skrevet

Enig i at høres utrolig harry ut å sette opp en sparbøsse for å ta betalt for drikke dere allerede har kjøpt inn for å servere i baren. Vet det ikke er spørsmålet men jeg ville uansett tipset om at det kanskje kan være lurt å finne på en annen løsning, litt kjipt å bli husket som de som feiret bryllup med sparebøsse på disken.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...