Gå til innhold

Oi,en ubehagelig overaskelse i posten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et brev i dag om erstattningskrav på 65.000+++!!!

saken er den at vi solgte ei leilighet i januar i fjor,og i april i år

raste kjøkkenskapene ned fra veggen!

Han vi kjøpte leiligheta av hadde montert kjøkkeninnredninga

selv,og gjort en grov feil slik at de raste ned..

så nå kan det hende vi må betale for hans feil:(

Men slik vi tolker det er det han vi kjøpte leiligheta av som må stå til ansvar å ikke vi,for vi visste jo ikke noe om det heller.

Huff litt vondt i magen jeg nå.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig da. Det er nok dere som er ansvarlig ovenfor de dere solgte leiligheten til, så må eventuelt dere gå videre med kravet til han dere kjøpte av.

Kjøpte dere ikke forsikring når dere solgte? Håper virkelig dere slipper å betale så mye.

Skrevet

Vi hadde desverrre ikke eierskifte forsikring

Skrevet

men om dere visste om "feilen" og at skapene var dårlig montert har dere opplysningsplikt og det blir derfor deres ansvar!

Skrevet

Vi visste selfølgelig ikke om det da hadde vi jo ikke tatt sjangsen på

å brukt skapene selv.

Skrevet

Huff :-(! Men du, hvor lenge bodde dere i leiligheten? For er det ikke slik, at eier har erstatningsplikt i fem år framover? Dvs, kan det være mulig at den forrige eieren må stå til ansvar her?

Jeg mener også at dersom det er feil og mangler dere ikke visste om selv, så er det noen veier utom her. Men er IKKE jurist, så skal ikke uttale meg for bastant.

Skrevet

Vi bodde der fra mars 05 til jan 07,

kjøkkenet ble pusset opp i 2004...skal ta kontakt med banken vår

på mandag så får vi høre hva de mener.

Håper virkelig ikke at vi må betale,for vi visste jo ikke

at innredninga var feil montert,forrige eier hadde montert selv...

Skrevet

Akkurat. Da er det, etter hva jeg har lært og erfart tidligere, stor sannsynlighet for at det blir forrige eier (altså han DERE kjøpte av) som står ansvarlig. Med mindre han opplyste om hvordan kjøkkenskapene var montert (men det gjorde han vel antakeligvis ikke siden dere ikke visste om dette?).

Ja, ta kontakt med banken eller meglerkontoret dere brukte! Dette ordner seg forhåpentligvis på en ok måte :-)!

Skrevet

Blir ikke dette ord mot ord? Forgje eier kan jo si at han informerte dere om det, men da står det kanskje også skriftlig om det. Hvis det ikke gjør det, så har jo dere saken på deres side tror jeg.

Skrevet

Håper dere har rett:)

Skrevet

Ja men da har dere ikke bodd der i 5 år så da er det forrige eier sitt ansvar;) vet ikke hvem dere skal kontakte men kanskje evt megleren dere kjøpte fra eller forsikringsselskapet deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...