Gå til innhold

Søvnproblemer...rastløse bein, bein som sovner, krampe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg har i noen uker våknet med en del med leggkramper, dette kan visst være en del av det å være gravid.

Den siste tiden har jeg vært plaget av at høyre beinet sovner, begynner i høyrerumpeball, og går helt ned i foten, ubehagelig. Det skjer som regel når jeg sover, våkner av at beinet sover, noen ganger når jeg sitter i samme stilling for lenge. En annen "ting" jeg har begynt med i de siste ukene er at beina blir rastløse, greier ikke å ha de liggende stille, også en sånn nattlig ting, som forstyrrer nattesøvnen,så er dødstrøtt hver bidige morgen.

Har hørt at man kan oppleve leggkramper, som er plagsomt nok, men har ikke hørt dette med bein som sovner/rastløse bein... Andre som har opplevd dette? Hva kommer det av? Nerver som ligger i klem, bekkenproblemer? Jeg er 21+1 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sliter med såkalte "restless legs" jeg og, og fikk vite av legen min at jeg kunne ta magnesium. Det synes jeg hjelper, ellers er det nok noe vi må leve med....

Lykke til videre =)

Skrevet

Å legge en stålkniv under madrassen i senga skal visst nok hjelpe mot leggkramper...............

Skrevet

hei...

haR VÆRT PLAGET MED SAMME PROBLEM...

og det som har hjulpet meg er..... tro det eller ei...

RAGGSOKKER....... fikk et tips om dette at ull skulle være bra å ha på bena med rastløse ben.....

prøv det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...