Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Med fare for å bli gjennkjent så må jeg likevel ha deres synspunkter. Jeg har to barn som bor fast med meg de har hvert sitt rom, stesønnen min har et rom alene, og han blir 4 år nå. Han har det største rommet. Men vi flytet hit i høst. Jeg tenkte det var jo god plass til en til på hans rom vist vi skulle få en. etter 2-3 mnd var jeg gravid. Den kommer til høsten. Vi har kun 4 soverom, og jeg har ment hele tiden at de to må dele rom. Mine er 6 og 9 år og bor fast med meg, hans sønn er 4 år nå snart og er her bare helger. I tilegg så er pappan på sjøen i 5 uker og da er han ikke her i det hele tatt (ikke fordi jeg ikke vil, men når jeg spør og får ja til å ha han så er han alltid syk når det nærmer seg, så jeg har sluttet å spurt) Så over til mitt problem. Min samboer mener at hans sønn skal ha rommet alene, at han skal ikke dele rom, for hjemme med mora må han dele rom så det skal ikke skje her. Når babyen blir 1 år så tenkte jo jeg de kunne dele rom, var ikke snakk om at den skulle ta over rommet, men var like mye begges rom. Men det var det IKKE snakk om!!!! Han skulle IKKE dele rom. Så hva løsning han kommer med når ungen er 1 år aner ikke jeg. Nå vil jeg ha deres ærlige mening om dette. Jeg ser ikke problemet med de skal dele rom, men JA jeg ser problemet med det rommet skal stå tomt meste parten av tiden, menst den som bor her 100% ikke har noe rom. Er det så farlig at de to deler rom noen år? Er snakk om vi skal åpne opp til kjellerleiligheta om noen år, og lage til rom til eldste der nede. Men nå skal vi leie ut i 2-3 iallefall. Og har ikke råd til å lage til nede før om 4-5 iallefall, og eldste kan ikke være nede alene når hun er 10-11 år heller. Det går bare ikke..det må være åpent opp først. er jeg urimelig eller han egositisk?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 tror jeg ville ha tenkt som deg. blir jo litt overfullt at alle de tre barna som blir boende der fast skal dele et rom. mens han som bare er der avogtil skal ha et rom stående og vente på seg. litt "prinsessen på erten" om det kan sies sånn. har jeg vært et av barna, så tror jeg nok jeg ville ha tenkt tanken om forskjellsbehandling. men har jeg vært stesønnen tror jeg jeg ville ha følt meg litt alene på rommet siden alle de andre deler. hvorfor vil ingen være sammen med meg. har ikke en slik situasjon hjemme, men dette var bare mine umiddelbare tanker.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 nei du er over hodet ikke urimelig. rart at mannen ikke skal forstå dette selv. gutten er jo der så sjelden likevel. hadde dere hatt større plass, kunne dere latt han ha et eget rom, men når dere ikke har det, så må en bare gjøre det beste utav det. alternative er jo at minsten må sove hos dere hele tiden da, å det kan jeg ikke tenke meg at pappan vil for flere år fremover. enten det eller så må han sove inne hos de største? nei, hadde nok stått på mitt der jeg altså. tatt opp det igjenn når det ble aktuelt liksom. er jo ei stund til enda uansett såh=)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Han er egoistisk, men det er ikke sikkert han ser det på samme måte som du. Spør han om hvor han tenker ungen skal ha rom da. Men det er jo ikke et problem du trenger å ta opp enda, Kan jo hende han ser annerledes på det om 1,5 år når det er aktuelt.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 nå har mine to også hvet sitt rom..men synes det blir feil visst en av de må dele rom. Minsta mi blir jo nesten 7 år når ungen kommer (7 år i år) Så jeg fatter ikke hvordan han tenker. Er jo snakk om noen år, så får de to minste også hvert sitt rom. Når vi får åpnet opp ned til leiligheta å lage til der..men som sagt det har vi ikke råd til før om 4-5 år. Og vår fellese kan jo ikke ligge på vårt rom i flere år heller..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Må si jeg har kranglet med han..sist i går faktisk. Så det jeg får beskjed om at sånn blir det. Og hva løsning vi skal ha til den lille får vi ta når den tid kommer. Men 1 år går fortere enn man trur. Er så sint og irritert på han. Vært så skuffet og lei meg og føler ikke han tenker på den lille i magen min. Kun på at hans særkulssønn skal ha eget rom. Det er likssom det viktigste HI
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 men ta det når den tid nermer seg, kan jo hende dere får en unge som ikke sover godt på samme rom som dere, som dere MÅ flytte på eget rom leeenge før h#n er 1 år.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 Si til han at dersom den nye ungen ikke kan flytte inn på det rommet som står ledig det meste av tiden - så får baby sove på rommet deres til dere har ordnet leiligheten. Er han som mannen min vil han ha tilbake sitt eget soverom raskere enn jeg ville, hehe
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #10 Skrevet 31. mai 2008 haha kanskje jeg skal tru med at nei jeg synes det begynner å bli ekkelt å ha sex på samme rom som en 1 åring..så NULL sex...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 Jeg synes du er litt urimelig. Babyen kan dele rom med 6-åringen, så¨har stesønnen din et rom som er bara hans han også, og et sted der han føler seg velkommen. Et sted han vet dere "sparer" til ham, at dere holder noe plass, både fysisk og symbolsk, reservert bare til ham fordi han også er en del av deres familie. Ellers blir det litt sånn at alle de tre andre barna har egne rom, mens han bare må låne et rom, og være på "besøk", siden deres nye barn jo kommer til å bo på det rommet alene hele tiden mens han ikke er hos dere. Så jeg skjønner mannen din veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Er du seriøs nå? Han skal ha det største rommet og omtrent ikke være der, menst min 6 åring som da blir nesten 7 år eldre skal dele rom.. Så skal dette rommet stå tomt mesteparten av tiden mest de skal dele et lite rom? For hans er mye større enn de to andre sine rom.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 jeg forstår ikke at du vil putte en baby inn på rom med andre barn. ville foreslått at to eldste får dele største rommet, og at gutten hans fikk et lite rom, og babyen et lite rom.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #14 Skrevet 31. mai 2008 De har delt rom frem til vi flyttet inn i hus nå i høst. Hun på 9 trenger litt privatliv, hun begynner å bli litt stor synes jeg. Og dessuten blir det veldig feil de som bor her fast skal dele rom, menst han som er her annen hver mnd (og da bare annen hver helg i de mnd) skal ha eget rom. Han er jo er så lite likevel, så er ikke mange nettene babyen og han skal sove ilag. Det er jo snakk om når den blir 1 år dette da. Og bare noen netter av og til de sover ilag. Han er jo ute på sjlen 5 uker så hjemme 5 uker og ute 5 uker..og de ukene han er hjemme så har han sønnen annen hver helg.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #15 Skrevet 31. mai 2008 Når jeg først leste innlegget ditt var jeg enig med deg HI. Men så leste jeg synspunktet til anonym over meg her, og jeg må faktisk si meg enig med henne. Siden sønnen hans er så lite der, så må dere neste gjøre alt for at han skal føle seg hjemme der. Og dine barn blir jo bedre kjent med babyen og vil da ha lettere for å dele rommet med h*n. Jeg tenker sånn at dere må jo jobbe litt ekstra for sønnen hans siden dere ikke ser han så mye, vise ekstra godt at dere verdsetter han. Så ja, vil si at jeg er enig med mannen din. Hvorfor er egentlig du så sta på at ikke dine barn kan dele rom da?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #16 Skrevet 31. mai 2008 først må jeg si meg enig med deg i at mannen din er helt urimelig når det gjelder dette. men ville aldri ha hatt en baby inne på rom med halvsøsken, ville ikke følt meg trygg.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #17 Skrevet 31. mai 2008 mine er 6 og 9 år..og når den tid kommer er de næremer 8 og 11,5 år. Burde de ikke få hvert sitt rom når de er såpass store? De bor jo her fast. Blir det ikke da feil en som ikke bor her fast skal ha eget rom men ikke de som bo her fast og er såpass gamle? Da flytter jeg heller..helt ærlig.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #18 Skrevet 31. mai 2008 er ikke snakk om en baby da..han er jo over 1 år gammelt. Og hvorfor skulle du ikke følt deg trygg?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #19 Skrevet 31. mai 2008 Nettopp fordi sønnen er der så lite må dere være ekstra nøye med han slik at han ikke føler seg utenfor, det skjønner du vel...? De få nettene han er der er det viktig at han koser seg virkelig, la nå bare babyen sove inne på rommet til de andre barna akkurat når han er der! Så heller når han er vekke så kan babyen sove på det rommet. Det virker som om du syns dine barn er mye "viktigere".....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #20 Skrevet 31. mai 2008 Nei så absolutt ikke. jeg forskjellbehandler de ikke i det hele tatt. Men jeg synes det blir forskjellsbehandling visst de to eldste må dele rom fordi han ikke kan dele rom. Mine er overhodet ikke noe viktigere enn han. Er ikke bare å plassere ungen på et annet rom når han er der..det er ikke plass på deres rom. Da er det bedre den ligger inne hos oss da istedet. Å en ting til, han er veldig avhengig av mine to eldsste når han er her. Er de tilfeldig hos faren sin, så kjeder han seg her og spør etter de hele tiden. Og de tar han som å være lillebror, så han aer absolutt en del av familien av oss alle sammen. Så jeg trur faktisk ikke han hadde likt at de to skulle ha delt rom og han måtte ligge alene, da hadde han villet ligge ilag med de. Så da hadde han faktisk kommet til å føle seg uttenfor. Er det noe bedre da?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #21 Skrevet 31. mai 2008 Til HI, jeg har lest gjennom tråden her nå, og begynner å lure på om flere av de som svarer deg er mødre som ikke bor med barnefar, og dermed ikke er helt i samme situasjon som deg (heller motsatt) så når du blir beskyldt for å favoriserer dine barn prøver de kanskje å favorisere stebarnet (som kunne vært deres ) Dere må prøve å finne en løsning alle kan godta. Jeg skjønner virkelig at det er rart å la et rom stå ubrukt så lenge når dere ikke har så god plass. Har dere mulighet til å skjerme av en del av rommet slik at sønnen har noe som er sitt likevel?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #22 Skrevet 31. mai 2008 Men har dere i det hele tatt spurt sønnen hans hva han vil? Det kan jo faktisk være at når han blir kjent med babyen så har han kjempe lyst å ha babyen på sitt rom, føler seg gjerne litt mer som storebror da.. Og viss han ikke vil dele med noen, så får dere vel bare ta babyen inn på deres rom inntil videre de dagene han er der..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #23 Skrevet 31. mai 2008 Kanskje ikke skjerme av, men de kan ha hver sin krok ja med sine ting.. At den delen av rommet er hans og den andre den lille visst du skjønner..var likssom det som var min plan da. Ikke at den lille skulle ta over hele rommet, men at de delte det i to på en måte. Men jeg vet at visst mine to skulle delt rom, så hadde han følt seg utenfor. For er av og til minste mi vil overnatte hos den eldste. Og det skjedde jo engang når han var her, og da ble han lei seg. Så det kan de ikke når han er her. For blir litt trangt med 3 oppi samme seng Så de som kritiserer meg kan neppe forstå min situasjon. Og jeg er heller ikke av de stemødrene her inne som ikke godtar sine stebarn. Sånn er jeg overhodet ikke. Han har t.o.m fått være med meg hjem til mine foreldre når hans far var på sjøen, for jeg ville han skulle få være med. Så jeg synes så absolutt han er like viktig som mine to. Men uansett så vil ikke faren la han dele rom, så jeg vet ike hva vi skal gjøre jeg..la han ligge på rommet vårt til han blir 4-5 år? Da kan jo være stesønnen min blir litt snurt for lillesøskenet hans skal få ligge på vårt rom og ikke han..Så jeg trur ikke han har noe imot å dele rom, og tviler på han ville følt seg utenfor å dele rom, Han er veldig glad i mine to barn, og er siker på han blir like gald i den lille også. Han gir jo nattakos til magen min når han er her Noe jeg synes er kjekt. Og sier han sparker lell at den ikke gjorde det
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #24 Skrevet 31. mai 2008 Vet du hva, spør gutten hva han syns.. Han er jo "stor nok" til å gi beskjed dersom det er noe han absolutt ikke liker.. Faren er nok bare redd for at sønnen skal mislike seg hos dere dersom han ikke får eget rom..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #25 Skrevet 31. mai 2008 å være med til mine foreldre vil si dra på lang bil tur ei hel helg ( de bor noen timer unna med bil) Og jeg er ikke der så ofte. noen ganger i året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå