Lykkeliten86 Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Heisann, jeg skal ha humanetisk navnefest, og lurer på om det er normalt å bruke dåpskjole da ? eller om det er noen som gjør det ? det er snakk om en dåpskjole som har gått i slekta, skal ikke kjøpe egen dåpskjole. og hva kler dere eventuellt barnet i til navnefesten ?
=)mamsen=) Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Normalt og normalt?? Vet ikke jeg men jeg har vært i noen navnfester og har sett det ved to anledninger. men det vanligste er jo å bruke andre penklær!
marsbaby:-) Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Hei Skal ha navnefest om 14 dager og vi skal bruke dåpskjole. Har også en som går i slekta, så vil jo bruke den selv om vi ikke skal ha dåp i kirka.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Dersom dere har en dåpskjle som har gått i arv i familien, synes jeg det ville være flott om dere bruker den, selv om det er humanetisk navnefest. Er ikke mange som bruker dåpskjoler, men det er heller ingenting i veien for å gjøre det :-)
Lykkeliten86 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2008 Takk for svar kjekkt å høre andres meninger også tror nokk at jeg kommer til å bruke dåpskjolen, siden det er en som har blitt brukt i familien i generasjoner
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Hei:) Vi skal ha navnefest den 14 juni. var først tenkt å kjøp en fin kjole til henne, men den jeg fant var for stor. så stakk jeg innom en sydame for å høre om det gikk å sy den litt inn. Og der fant jeg en knall fin dåpskjole i eggeskall farget silke med rosa (en fin dus rosafarge) liv fremme og en rosa blondekant rundt livet og nederst på kjolen. Sydamen skal klippe av den 25cm, slik at den blir kortere enn en vanlig dåpskjole og slik at en ser den fine blondekanten bedre. På denne måten har hun en kjempe kjempe fin kjole som er litt dåpskjole, men ikke helt likevel, siden den er kortere og så syns jeg det rosa gjorde at det ikke ble en helt vanlig hvit kjedelig kjole Det blir en dyr fornøyelse... 2000kr + syarbeid.... begynte jo nesten å gråte når vi prøvde den på, så fin ble hun..... hehe vi har flere dåpskjoler som har gått i arv + at mamma har strikket en dåpskjole, men det virker som om vi ikke skal få bruke noen av disse fordi vi ikke har dåp..... men det kan bare være, for den jeg har kjøpt er den fineste jeg har sett!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Dersom du skal bruke en dåpskjole som har gått i arv, ser jeg absolutt ingen betenkeligheter med det. De navnefestene jeg har vært i har det alltid vært noen med dåpskjole. Selv har jeg en vennine som syr bunader. Hun sydde en miniatyrutgave av den lokale bunaden, som de fleste damene i slekten min har. Den har vi brukt til døtrene våre og kommer nok til å bruke den til den nye jenta og. Lykke til med navnefest
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 jeg synst det er helt høl i hue å bruke dåpskjole på humanetisk navnefest. Dåpskjolen er jo et symbol på det jesus represnterer og det han gir barnet i dåpen hvis dere ikke kan ta med barnet til dåp syns jeg det er frekkt å bruke dåpskjole
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 pass kjeften din du anonym 16:30, vet ikke hvem som er frekkest her!
Gutt og jentemamma <3 Skrevet 7. juni 2008 #11 Skrevet 7. juni 2008 Vi skal ha humanisk navnfest den 15 juni, vår sønn skal bruke dåpskjole som er gått i slekten... Han er bare helt nydelig i den:)
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 jeg skal foresten ikke bruke lue....
AK, mamma til Aurora. :) Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 hehe, det er jo mer høl i huet å døpe barnet pga tradisjon, veldig mange som lyver når de sier de skal oppdra barna i den kristen tro... Bedre barna får velge selv når de er kommet i konfirmasjonsalderen... Jeg skal ha navnefest, og jeg velger å bruke dåpskjolen, pga at jeg synes det er fint at den går i arv og navnene til de som bruker den blir brodert inn.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Vi har valgt å ja dåp i kirken fordi vi tror litt på "noe" og fordi det er en fin tradisjon. Ser ikke noe galt i det. Jeg synes ikke man skal ha dåpskjole hvis man ikke velger en kristelig dåp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå