Ville Vera Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Fikk beskjed av hs att man ikke skulle bade babyer mer enn 2-3 ganger i uka. Men jenta vår sliter veldig med luftsmerter, og skriker en del. Men når vi bader henne smiler hun å pludrer i vannet Og hun sovner raskt etterpå, og sover gjennom natten. Merk att hun ikke sover noe på dagen fra hun vokner :/ Kan jeg egentli gjøre ett unntak ved å bade henne hver kveld slik att hun får sove? Hvis jeg ikke bruker annet enn badeolje vell å merke. Er redd jeg skal tørke ut huden hennes.
grolla Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Dette henger sammen med hvordan barnets hud er, og er dermed individuelt! Størstemann har hatt litt atopisk eksem og fikk beskjed fra hudlegen om å bade maks en gang per uke. Minstemann på noen måneder har jeg etter hvert begynt å bade annenhver dag, fordi han liker det! Jeg bruker ingenting i badevannet, og bare lar ham ligge et par minutter. Etterpå får han litt oljemassasje på den våte huden. Han har holdt seg fin så langt. Håper det fortsetter slik! Tror man trygt kan bade babyen så lenge man ikke bruker såpe eller lar huden bli "bløtlagt", altså ligge for lenge i vannet.
Zikosu og William Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 ikke bruk natusan ihvertfall...jeg har brukt neutral sin og den er fin,men har gått over til ren jojobaolje nå...jo mer naturlig oljen er jo bedre er den...bader gutten min 2-3 ganger i uka,noen ganger mer hvis han er varm og klam eller gjør seg ut skikkelig og bruker da noen dråper olje i vannet...bare prøv deg frem og pass på at huden er god og myk etter bading... bruker du noe ellers mot luftsmertene??maltekstrakt feks??
mumitrolletermammantilmille Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Jenta mi bader hver kveld. Ikke fordi hun trenger det. Men det har blitt en del av kvelds ritualene her, og hun koser seg og blir trøtt etterpå. Huden hennes tåler det godt. Bruker natusan produkter og er kjempe fornøyd med de. Bytter på og bruke olje og sånn god natt greier til og ha i vannet (husker ikke hva det heter) Smører henne etterpå, enten med a-creme eller olje.
May-juli07+mai09 Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 bad hennne bare i vann, uten såpe, olje osv...
nungo Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Du vil fort merke / se om huden henens ikke liker det, så prøv deg frem - det er jo langt fra alle babyer som har sart hud. Men ikke bruk såpe - bare vann, evt. men noen dråper babyolje i. Om det hjelpder henne til å bli "smertefri" og gir bedre søvn, da hadde jeg helt klart badet henne hver kveld.
mumitrolletermammantilmille Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Hvorfor sier dere egentlig at man ikke skal bruke noe annet enn olje i vannet? Disse produktene er jo laget for sart baby hud. Jeg bruker det. Ikke hver dag. Men bytter på med olje og baby bath. Og det har ikke vært noe problem her.
Mazza** Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 gutten min bader hver dag , han er snart 9 mnd , og har gjort det siden han ble født. Så lenge man ikke overdriver såpebruk og er veldig lenge i badet går det nok greit Han storkoser seg hvertfall og er veldig trygg i vannet.....
Legekjærringa Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 en tummy tub bade bøtte er genialt til bruk når de har luftsmerter...da de instinktivt begynner å sparke i vannet og luften kommer ut den ene eller andre veien. Bruk kun vann. Mild såpe/olje en gang i uken holder. Anbefaler bruk av Neutral, da er du sikret i forhold til om huden er følsom eller har tendenser til tørr/irritert eksem hud.
Tia med 2 ♀ Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Vi har alltid badet jetna vår hver eneste kveld som del av kveldsrutinen. Mye fordi ho elsker og bade, og fordi det roer henne ned og da vet ho at nå er det ikke en liten lur men natta. Vi bruker ingenting i bade vannet (fordi olja er ikke bra å få i seg og jenta vår drikker alltid av vannet), hvis huden hennes virker litt tør tar vi å smører henne med badeolje etter hun er oppe av vannet og før vi tørker. Men hun har aldri vært plaget av tørr hud. Så er ytterst få ganger vi har hatt behov for å smøre henne. (hun er 13 mnd nå.) Kommer helt ann på babyn hudtype om de kan bade ofte eller ikke. Så i deres sitvasjon hadde jeg bare gitt henne disse badene, skulle huden bli tørr så hadde jeg kuttet ned litt.
CB-BabyBoy Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 HI; du kan bestille direkte fra importøren - http://www.tummytub.no/online_bestilling-da-276.aspx Evt kan du ringe Babyshop og be de sende; www.babyshop.no Vi har denne bøtta med den tilhørende two step stool og cup til, det gjør at den kommer i riktig høyde for ryggen. Dvs jeg setter meg på dolokket, får da tuben helt riktig så jeg slipper å bli sliten!
bøllefrøene Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 jeg ville badet hver dag om det fungerer bra, men bruk kun olje noen dager i uka.. ellers bare vann!!
mai mammaen til to Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 jeg hadde ikke tvilt på det engang.. bad med god samvittighet... jeg badet datteren vår hver kveld fra hun ble født.. og hun bader omtrent hver dag enda.. er 2 år nå.... da hun var helt liten brukte vi kun vann.. så smurte jeg henne med litt olje etterpå.. bruker lavera olje som jeg har kjøpt på apoteket.. den hjelper mot røde rumper også.. så ikke vært bekymret du..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå