Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Hittil har den lille vært enkel å legge, rett og slett fordi hun har sloknet av seg selv på slutten av hvert måltid. Nå begynner hun imidlertid å bli mer våken (2 mnd nå)- og jeg vet søren ikke hvordan jeg skal få henne i søvn. Bysser- men det tar laaang tid å få henne til sovne slik. Smokk er hun ikke spesielt glad i, har fått henne til å ta noen få ganger, med det resultat at hun våkner og sutrer når hun mister den. Så det er vel bedre å få henne til å sovne uten, da sover hun ganske lenge. Noen tips...? Vet forresten at man kan få kjøpt en DVD om å få barn til å roe seg v gråt og sovne, på www.foreldrekompetanse.no. Tenkte jeg skulle sjekke ut den. Men tar mer enn gjerne i mot råd. Det er jo grenser for hvor mange ganger i døgnet man må ut med vogna og.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Gråter hun når du legger henne ned, er det derfor du bysser? Hvis hun ikke gråter, er det jo bare å la henne ligge. Sønnen min kan godt ligge en stund og pludre for seg selv før han sovner. Ellers kan du jo gjøre senge til et trangt, lite rede, legge tepper rundt liggeplassen slik at hun føler seg trygg og "tilbake i magen". Passe på å ikke ha det for varmt på soverommet. Noen babyer sovner fortere hvis de tulles stramt inn i et tynt teppe slik at armene ligger tett inntil kroppen. Et plagg i sengen som du har brukt, slik at det lukter mamma, kan funke. Og ellers selvfølgelig sørge for at bleia er tørr og magen er full, og at dere har kost masse før hun skal sove ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 lillebroren min brukte jeg å stryke sakte oppå nesa hvis han var urolig og ikke ville sove. og med sønnen min brukte jeg å legge igjen en gasklut som jeg hadde brukt til ammeinnlegg samme dag. da roet han seg helt ned, når han fikk ligge å sniffe på denne.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Tusen takk, det skal prøves!! Dvs har merket at hun liker å bli pakket inn godt. Skal prøve m mammalukt i senga og. Også blir hun døsig nåe jeg stryker panna hennes. Flere?
Stolt hønemor Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Syng en sang..... synger du samme sangen hver kveld vil bebissen kjenne den igjen og sovner lettere. Har sunget til tulla mi hver kveld siden hun vart født, nå er hun 2,5 år og er verdens enkleste å legge :)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Takk, synger en del for henne. Men nå er hun jo så liten at hun skal legges 6-7 ganger i døgnet, så tar gjerne i mot flere råd. Hva gjør dere for å gjøre babyen søvnig?? Hun skriker ofte hvis jeg bare legger henne ned , men har noen få ganger sovnet av seg selv hvis jeg legger henne og hun er våken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå