Gå til innhold

Kyllingfilet...ideer..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av samme greia hver lørdag.... Noen som har en skikkelig god ide om hva jeg kan lage til kyllingfileten eller evt at jeg strimler den.... En god saus og noe... De lager så mye godt av kyllingfilet på restaurantene men her blir den enten woket eller ovsbakt med karrisaus, vil ha noe anna;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllingfilet og fløtegratinerte poteter er godt! Eller hva med en helt enkel og god kyllingsalat? Kan jo ha pitabrød eller noe til også..

Skrevet

Glemte å spørre om du har smakt sennepsaus på kyllingfilet? Det er utrolig godt. Liker egentlig ikke sennep, men den sausen er god fordi:)

Skrevet

Pasta med pestosaus og kylling

Eller som vi spiste i går, veldig enkelt og veldig godt:

Mariner kyllingfiletene og stek i stekepanne (evt grill dem)

Lag god salat til, trenger ikke å være veldig mye i den, men feks salat, mais, fetaost og paprika

Del halvstekte rundstykker i to, ha på olje, hvitløk og mozarella og stek i ovnen til osten er godt smeltet, evt så kan man ha hvitløksbaguetter til.

Skrevet

Skjær ett snitt i dem, legg i ost og skinke, surr så bacon rundt og fest med enten tannpirkere eller hyssing, stek dem i panna med fløte og diverse krydder, paprika, løk, hvitløk og litt soyasaus.. namm:D

Skrevet

Bland krydderost og cream frech. Skjær en lumme i filettene og putt fyllet i. Legg i en ildfast form og settes i ovnen på 200 grager i 30 min.

Serveres med en frisk salat og hvitløksbaguett, og evt pasta

Skrevet

Ostegratinerte pitabrød med kylling:

Du fyller pitabrød med det du liker av salat, cherrytomater, løk, grønnsaker osv. Ha i hvitløksdressing, pesto eller annet smakstilsetning som du liker. (Jeg bruker å ha hvitløksdressing). Så har du i kylling.

Varm ovnen til ca 200 grader. Så legger du inn pitabrødene (med alt inni) og legger ost over. Gjerne så det dekker åpningen. La det ligge i ovnen til osten er smeltet.

Kjempegodt!

Fikk det servert på en restaurant en gang og tenkte at dette må jeg da kunne lage hjemme. Og det kunne jeg!!

Skrevet

Gode forslag.

Som tilbehør har du båtpoteter (rene poteter med skallet på deles opp i båter. Olje og ønsket krydder helles over. Urter eller grillkrydder eller salt/pepper, eller eller eller...30-40 min på 200 grader.)

Saus...fløtesaus er jo godt, hvis du bruker det som basis - enten lager selv eller tar en Toro - hiver du i sopp, eller purre eller vin eller eller eller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...