Gå til innhold

Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til bana mine bor ca. 5 timer unna. Han ser dem en helg i mnd. (torsdag em til mandag fm)

Gav beskjeom at han ikke "kunne" ha de i juni p.g.a. famillieforøkelse. Greit nok. Gidder ikke lage noen diskusjon ut av det.

Skulle ha de fra slutten av juli og to uker ut i august. Litt ekstra siden han ikke skulle ha de i juni. Fikk melding i dag at han ikke kunne ha de i juli heller, p.g.a. flytting....

Orker ikke lage noen stor diskusjon ut av dette, men synes det er trist for barna. Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

pga famileforøkelse? Hvorfor kan ikke ha han for det?

Vi også får famileforøkelse til høsten, og min stesønn skal være her 1 uke menst mora skal til synden. Og det rett før min termin.

Er vel her noen dager før og noen dager etter min termin..

Skrevet

Fordi hun hadde styrtfødsel sist, og da er det problematisk ha barna der. I juli skal de flytte til foreldrene hennes å bo der....siden de selger leiligheten, og ikke overtar ny før i august.

Orker ikke å få masse dritt slengt etter meg, så biter tennene sammen.

Vi har også familieforøkelse til høsten, men tviler min eks stiller opp for oss:-/

Skrevet

Vanskelig situasjon dette - for alle parter. Jeg er av den oppfatningen at man bør være hensynsfulle og fleksible når det er snakk om fødsel og ny baby (barseltiden). Og det begge veier altså! Det blir jo ekstra spesielt når det her er snakk om fare for styrtfødsel.

Men det at de skal selge leiligheten og må bo hos andre er ikke god nok grunn til å avlyse samvær. Eksmannen din bør da finne på et eller annet slik at han kan være sammen med barna sine. Kanskje reise bort en uke sammen med dem, leie en hytte eller noe slikt. Så kan han kanskje ta den andre uka sammen med dem i august etter at de har flyttet inn i ny leilighet?

Nå vet ikke jeg hvor langt fra hverandre dere bor. Men dersom det er relativt nært, kan jo kanskje dagsbesøk være aktuelt, siden denne sommeren blir såpass spesiell...

Skrevet

Vi bor 5 timer unna hverandre. Føler vi er veldig fleksible.....men sjelden de gjør gjengjeld.

Har også hatt to styrtfødsler, og går vel like fort denne gangen mener jm. Gir min eks blaffen i.....men, som sagt: er vel like greit å la være å si noe.

Skrevet

Det er noe dritt å være fleksible når man ikke får noe igjen for det, kjenner godt til den problemstillingen...

Huff, dette var ikke enkelt altså. Jeg synes du bør stå på kravene her, for barnas skyld. Det med fødsel og barseltid kommer jo litt an på barnas alder også. Dersom de er såpass store at de kan ta litt vare på seg selv og skjønner at de må ta hensyn i en slik situasjon, må det vel gå an å få til en løsning?

Når det gjelder den flyttegreia skal du iallefall ikke gi deg! Du får foreslå for far at han finner på et eller annet med ungene iallefall for en uke, slik at de ikke føler seg totalt bortprioriterte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...