modnas Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Pga psoc skal jeg ta tre teste i løpet av svangerskapet. Gikk på den første i ca uke 12-13. Hadde 7,9 etter to timer. Spurte på lege kontoret om det var bra, og de mente det var fint. Var hos jordmor nå (uke 24), og ho spurte om jeg snart skulle ta ny test. Sa at jeg tenkte å slippe unna med to siden prøvene var fine sist.(veldig fornøyd med meg sjøl) Men da sa ho at ho var ikke fornøyd med det resultatet.... Er det noen andre som har fått ulik beskjed hos lege og jordmor?? Og er 7,9 mye?? Ble litt angstfylt siden jeg ikke har passa meg siden forrige test...
Trulte76 Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 det er på grensa. Er man over åtte så er det for høyt. Og man kan jo få høyere blodsukker utover svangerskapet, så kan jo være det har økt. Man skal holde seg under 8 i blodsukker når man er gravid, så at du har spist som du bruker trur jeg nok har gått greit. Men kan jo være blodsukkeret ditt er høyere nå som du er lengre på vei. Jeg har hatt svangerskap diabetes i alle mine 3 svangerskap (jeg er normalvektig) Nå fikk jeg for 1 uke siden påvist svnagerskapdiabetes. Hadde 9,1 jeg da. Er noe med når man kommer opp i en viss vekt så dukker det opp igjenn.
Trulte76 Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 p.s kan også si i alle 3 svangerskapa har jeg spist som jeg bruker lell at jeg vet det dukker opp igjenn da jeg gikk med nr 2 og denne gangen. Så når jeg får det påvist så har jeg så klart gjort om kostholdet. Men jeg er for ferdelig godtesjuk nå Glad i frukt også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå