Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det non her som har hatt problemer med å bli gravid? Jeg har det... Vi har prøvd lenge på å bli gravid men det skjer ikke :( Noen som har noen råd?

Vi har prøvd eggløsningstester og legen sier jeg må være tolmodig... men jeg er ikke akkurat ung (31 år) så jeg føler tiden løper fra meg.

Håper det er noen med lignende erfaringer men har gerid å bli gavid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd? Får fåpe det ordner seg for dere. :)

Skrevet

Hei.

Om du tidligere har brukt noen form for hormonell prevensjon kan det jo ta litt ekstra tid før eggløsningen kommer i rute igjen.

Skrevet

Brukte over 1 år på å bli gravid med nummer 1 og 2. Kjempe fustrerende!

Nummer 2 og 3 satt på første forsøk. (med ny samboer)

Har dere prøvd lenge?

Skrevet

Vi brukte halvannet år på å bli gravide, men klarte det da til slutt. Det løste seg for oss etter at jeg var på ultralyd av egglederne, det åpnet kanskje opp en liten hindring eller noe? Jeg gikk også på Provera og Pergotime som er medisiner som hjalp meg å få eggløsning til "rett" tid...

Lykke til!

Jeg fikk forresten henvisning av legen min til gynekolog før det obligatorisk første året med prøving. Det er jo bare å mase litt. Men for mange ordner det seg jo plutselig bare også, så...

Skrevet

Vi har prøvd i snart et år. Jeg har ikke brukt hormonell prevansjon på 1 1/2 år. Etter eggløsningstester så har jeg eggløsning men det skjer ikke noe forde. Har fått henvisning til gynekolog nå så jeg håper bare på at det ikke er noe i veien med meg.

Vi har håpet så mange ganger nå at... SUKK!

Takk for tipsene og lykke til med knøttene deres :)

Skrevet

Her smalt det med en gang. men ei veninne av meg som er gravid brukte ett år fra hun slutta på prevansjon ca. ;) Hun er 20 år. Det var på slutten når hun nærmest gav opp, at det skjedde. Slutta å tenke så fryktelig mye på det og konsentrerte seg om andre ting;) Innen 2 år så har 90% opplevd å bli gravide har jeg hørt, så ting kan ta tid uheldigvis..:( Lykke til! Det klaffer nok! kan jo ta en tur til legen for å skjekke dere begge 2 om det skulle være noe i veien.

Skrevet

Hei. Så fint at du har fått henvisning til gynekolog, da kan han/ hun ta noen prøver.

For min del tok de ul av eggstokker/ eggledere først. Og noen blodprøver for å se om jeg hadde eggløsning. Så var det sjekk på sykehuset om jeg hadde tette eggledere. Siden de ikke lot seg åpne måtte jeg stå i lang kø for IVF (prøverør). Mannen min måtte også ta en sædtest. (denne kan gjøres hjemme og leveres på sykehuset hvis du ikke bor for langt unna) Heldigvis lykkes vi på 1. forsøk IVF da.

Får håpe du ikke er like uheldig som meg å må ha IVF, men det er fint at gynekologen setter igang undersøkelser siden ting ofte tar lang tid. fra jeg var hos fastlegen min første gang til termin nå er det gått 23 md.

Lykke til.

Skrevet

går utifra at du vet om problemet med ibux, naproxen og andre betennelseshemmende medisiner.

jeg brukte et år på første, og det viste seg at det var det som blant annet var problemet.

Skrevet

Vi prøvde også svært lenge (flere år) og fikk tilslutt den beste hjelpen man kan tenke seg hos Gyn. Helena Enger på Volvat i Oslo. Deretter satt det på første forsøk etter hormonbehandling. Min erfaring er at fastleger og det private helsevesenet ikke tok problemet vårt på alvor. På privatkilinikken tok de oss på alvor og vi fikk alle tiders oppfølging underveis. Dyrt men vel verdt hver eneste krone!

Skrevet

For oss tok det 2,5 år, og det kjentes forferdeleg lenge ut... Eg var 31 då me begynnte å prøve og for meg har nok akupunktur og betydeleg mindre stress gjort susen. For oss var det også slik at det klaffa då me senka skuldrane litt og ikkje var så opphengt i riktig tidspunkt.

Lukke til!!!!!

Skrevet

Tok 2,5 år her også.

1 år er jo ikke unormalt da,men om det ikke skjer noe på noen mnd nå hadde jeg nok startet utredning.

Vi ble gravide ved hjelp av IVF (prøverør).

Skrevet

Tusen takk for alle svarene :)

Det er godt å vite at det ike bare er jeg som har problemet. Har blitt tante 2 ganger etter jeg og min kjære fant ut at vi ville ha barn så... Det har ikke vært lett...

Har tvillingjenter på 9 år fra før så jeg ha jo vært gravid tidligere men det betyr jo ikke at det er gitt at jeg skal bli det igjen.

Gruer meg veldig til å gå til gynekologen... er kjemperedd for at det skal være noe gale med meg. Håper bare jeg slipper IVF har flere bkjente som har måtte gå gjennom det og det er ikke like gøy om det ikke går første gang. En tidligere sjef av meg brukte 11 forsøk før det gikk. Min svigersøster bruke 3 forsøk... så... Håper bare alt er bra.

Skrevet

Det kan jo faktisk være mannen din som har problemer også. Mannen må også levere spermprøve før man blir vurdert videre til IVF evt. Hadde store problemer med førstemann selv (5 år!), men det gikk til slutt når jeg la om kostholdet litt og begynte å trene to-tre ganger i uka. Det er jo bare positivt at du har fått time hos gynekolog, for det er jo en lettelse når man endelig kommer til et sted som kanskje kan hjelpe en videre på veien til et barn. Jeg er sikker på at det kommer til å ordne seg til det positive, for det gjør det for de aller fleste. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...