Icedancer Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Sååå superfint vær og har såååå lyst og sole meg. Men jeg er redd det ikke er bra for babyen min. Har 12 dager til termin, og er usikker på hvor bra denne heten er for babyen i magen. Har selvfølgelig vært en del ute i dag, men overopphetning vil jo ikke være bra. Er jo ikke så mange år siden det ble registret unormalt mange dødfødsler i Sverige, no de mente kom av varmen den sommeren. Litt bekymra, derfor sitter jeg i kjelleren og kjøler meg av nå, he he. Men er det noen som vet noe om dette her, og hva man vil si er for varmt ti at man bør ligge og sole seg???
Trulte76 Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 takler den nesten ikke..prøver å sitte ute, men greier ikke å sitte lenge.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Sitter på verandaen og leser jeg. Passer på å gå inn ca hver halve time, det går egentlig av seg selv, må enten hente drikke eller tisse uansett. Det er 29 grader her i dag. Jeg har rigget meg til ute med en bøtte kaldt vann som jeg har et lite håndkle oppi. Men jevne mellomrom vrir jeg håndkleet passe opp og legger det på hodet eller over magen. Funker kjempefint. Noen tips fra meg: * husk solkrem! Veldig lett å få pigmentflekker som gravid. Solbrenthet er nok ikke heller så deilig, forverrer vel nattesøvnen enda mer. * ha drikke tilgjengelig hele tiden. Frys gjerne en flaske vann som du tar med deg ut, da holder den seg kald lenge * propp i deg vannmelon og deilige frukter (hvis du ikke har svangerskapsdiabetes som meg) Hulk. * vått håndkle på hodet og magen med jevne mellomrom er deilig * evt sitt med vått hår * ta ofte pauser * fyll et barnebasseng med vann og plasser deg selv oppi (skal jeg gjøre i sommer, kommer nok til å more naboene) * Sitt med beina høyt, får lett hovne bein i varmen Kjenn etter hva som føles behagelig, ikke sitt i solen for enhver pris. Lykke til!
Ella78 m/ A&M Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Forrige runde med varmt vær satt jeg masse ute, men nå syns jeg plutselig er helt pyton, til tross for at brunfargen for første gang i mitt liv har kommet raskt! Det viktigste er vel å passe på at magen ikke blir overopphetet, og at du bruker solkrem! Merker at pigmentflekker har dukket opp på meg, og er livredd for å "provosere" dem.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Taklar heten? Går det ann då? Håpar det ikkje blir same veir som det har vore i dag i lang tid. Det er nesten uuthaldeleg! Går rundt nesten uten kler, svettar og dreg for gardiner/opnar vindauga. Alikavel er det over 28grader innendørs! Ute klarar eg ikkje å vere. Skikkeleg tung luft, ingen vind og over 30grader! *akk!* Har heldigvis kalde golv i kjellaren, hehe. Så når det er på det verste kan eg legge meg ned å kjølne. Og så hjalp det å kjøpe is, den skal snart nytast;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå