ZamZam Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Dette er venner av min mann, jeg har møtt bruden ved en kort anledning og that`s it. Så "problemmene" (usikkerheten) står i kø.. SKal vi se, 1. Hva i alle dager skal vi finne i gave? 2. Hva gjør jeg som er allergisk til alt som heter sjømat? (vil ikke plage bruden med dette da hun ikke kjenner meg i det hele tatt og antagligvis har mer enn nok å gjøre allerede. Kan jeg ringe på hotellet der det holdes for å forhøre meg om menyen og evt si ifra at jeg er allergisk? ) 3. Pent antrekk? Jeg kjenner ingen andre der (mannen min da) og kommer antagligvis til å være en av de yngste gjestene. What to wear? Hater sånne ting hvor jeg ikke kjenner noen, jeg anntok at vi bare var invitert til kaffen, men vi er visst invitert til hele sulamitten... Hvor står man i kirken? Hvor lenge kan man tilate seg å tørrprate med bruden? Er så usikker fordi jeg er redd for å "ta for mye plass" er veldig livat av meg, men vil jo ikke overskygge noen heller.. ARG, hater sånne ting...
mamma&urokråka Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 I fjord var jeg i bryllup til venner av samboeren min, som jeg aldri hadde møtt. Hilste på brudgommen på kirketrappa. Men det gikk kjempefint! Du må si at mannen din får si ifra om det med sjømat! Det er mange som er allergiske mot det, så er ikke sikkert det er noe problem. Gave må jo nesten mannen din ha hovedansvaret for, siden han kjenner brudeparet. Hvis ikke de har ønskeliste da, for da kan man jo bare kjøpe noe der. Når det gjelder kjole, ville jeg tatt en passe lang, siden det er sommer, trenger den jo ikke å være helt ned til anklene, men ikke så alt for langt opp på låret. Skal jo være litt anstendig Og pass på å ikke ha en som er alt for utringet. Utenom det går det sikkert fint. Jeg var yngst i bryllupet, bortsett fra barna til brudgommen fra tidligere forhold. Datteren hans er 4 år yngre enn meg eller noe. (Ikke morsomt!) hehe..
mamma&urokråka Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Og forresten, i kirken sitter dere på siden til den mannen din har best forhold til. Hvis han har like godt forhold til begge, så sett dere der for det sitter færrest, så fyller dere opp litt Sett dere sånn ca på midten, så dere ikke sitter foran nærmeste familie, og venner. Og prøv å ikke tørrprat, prøv å intreressere deg for brudeparet den dagen. Spør hvordan de syns dagen er, snakk om seremonien i kirken, at du syns det var hyggelig å bli bedt selv om dere ikke har møttes.. Om du egentlig ikke er så interessert, så ikke vis det den dagen. Dette er deres dag, prøv å hjelpe til med å lage den fantastisk!
ZamZam Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2008 Tusen takk for svar/hjelp.. Er så redd for å ødelegge dagen for brudeparet at jeg skjelver bare ved tanken.. De er visstnok veldig flotte menesker, men jeg kjenner dem ikke å det er ikke akkurat på bryllupsdagen dems at jeg skal bli godt kjent med dem. Det blir jo sikkert et flott bryllup, men det er som regel morsomere med festlige anledninger når man kjenner noen andre.. Skal få mannen min til å si ifra at jeg allergisk mot sjødyr for å slippe å bli lagt merke til som hun som ikke spiser, mens jeg ser tåpelig til siden og kremter "ehhh, jeg er allergisk" ehhh GRøss... Kjole er nr to på lista, det må jo finnes en kjole et eller annet sted som passer og ikke er for mye eller lite. Gaven får vi diskutere, kanskje til og med spørre brudeparet mens vi kontakter dem anngående allergien min.. (ja, det er sosialt hemmende.. )
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Mange kloke ord fra mamma&urokråka. Men siden dette er folk det ikke er naturlig å ta en telefon til, så anbefaler jeg deg å kjøre safe på kjolefarge. Vet mange har gått bort fra kjoleetikette i brylupp, men vanskelig å vite hva brudepar og familie mener når man ikke kjenner dem. Så unngå sort, hvitt og rødt som kjolefarge, så er du sikker på å ikke støte noen.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Bryllup sef. *klaske panna* Skylder på feberen.
ZamZam Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2008 Sender deg masse febernedsettende... Og takker fordi jeg hadde faktisk glemt dette med fargene.. Bli frisk snart!!
piano♫ Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 1. Gave: Det er vanlig at brudeparet legger ut ønskelister på eks. Glassmagasinet. Da er man safe. En av de fineste gavene vi fikk (forutsetter at brudeparet har en hage) var et plommetre. Det står nå o blomstrer så vakkert, nesten 6 år etter bryllupet :-) 2. Klær. Litt brutalt, så er det veldig få som bryr seg om hva du har på deg den dagen. Her er det bruden som er samtaletema ;-). Kle deg pent og ikke for verken sånn eller sånn om du skjønner. Det går så fint, så. 3. Ikke vær nervøs! Dere er bedt dit fordi brudeparet ønsker å ha dere der denne dagen. Du ødelegger ikke for noen - de er glade for at dere kommer. Ha litt selvtillit :-). Og: Selv om dere ikke har hatt noe med hverandre å gjøre enda, så kan det jo bli slik i framtida. Potensielle venner av deg også. 4. Tørrprating med bruden: Signerer den lure dibberen over her som sa at du kan snakke om dagen, seremonien, så fin kjole hun har, så flott tale brudgommen holdt, så trivelig lokale det er - vis at du koser deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå