Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 han har henne ikke fast men hun har sovet kansje 4-5 ganger hos han , kun for en natt av gangen. jenta vår er 2 år. når han kommer hit forventer han at jeg skal sende med matpakker å nok bleier..klager over at hun har stygge klær å hvorfor jeg handler på HM...han har ikke jobb en gang. Jo hun har masse flotte merkeklær også men det sender jeg ikke til han for da er de ødelagte etter en dag(sender heller ikke i barnehagen) jeg svarte at hvis han ikke hadde midler til å ha henne så trengte han ikke ha henne fra i dag til i morgen. han vil helst hente henne sent om ettermiddagen og levere kl 11 neste dag. han hentet nå å jeg sa at han fikk ha henne til etter kl 17 i morgen hvis han skulle ha henne. jeg klarer bare ikke kommunisere med han å hadde mest lyst å ta jenta å ha henne hjemme, men hun sto klar med sko å gledet seg til de skulle ut å leke. det er jeg som spørr om han kan ha henne en og annen gang på overnatting fordi jeg er alene med henne å har ellers ikke noe avlastning, han selv vil bare ha henne noen timer... åhelst noen timer hver dag...takler ikke å se han hver eneste dag! huff prøver å ikke være egoistisk men er ikke så lett.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 jeg har det ikke likt deg.. har ei jente på 3.. og hun har hatt "samme" samværet siden hun var 1.5år. en ettermiddag i uka og annen hver helg.. jeg spør også dann og vann om han vil ha henne noe mer.. men jeg kjenner vi har det likt etter endt samvær.. hver søndag etter pappahelg skriver han sms.. mellom halv 9 når jentungen står opp og frem til 12 at jeg bare må komme å hente henne tidligere om jeg ønsker å bruke dagen.. som regel henter jeg henne veldig fort etter flere slike meldinger gjennom dagen.. men i avtalen fra fvk står det søndag 1700..og onsdager 19. i og me at hun legger seg 19, har han dette året levert eller jeg har hentet 1800... men blir 1900 når hun ikke trenger så mye søvn... de barnefaren må bare gjøre som de vil.. er de som taper på det uansett. håper du skriver "dagbok" om når han henter og leverer..
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2008 bør jeg notere det ned? jeg vil jo gjerne at han skal ha henne en hel helg men på en annen måte ikke. han tenker ikke på samme ting som jeg. Feks med mat, han spiser selv en gang om dag, en pizza eller sandw. eller noe.. det er ikke noen selvfølge der at hun får frokost å lunsj å middag å kveld å frukt, juice å melk innimellom. i starten sendte jeg med mat for å være sikker på at hun spiser ordentlig(hun er liten å lett fra før av). han gir gjerne cola, is å klubbe hver dag..noe jeg er sterkt i mot! det er heller ingen selvfølge at de pusser tenner, vasker ansikt,hender,rompe, å børster håret(å tro meg det trenger hun når håret når til midt på ryggen..) en dag hadde hun på 4 lag!!! bukser(kansje ikke det viktigste da men) Jeg pleier å ringe å sende sms at nå må hun spise...han ringer selv å spørre hva hun skal spise å når, å når hun skal sove! etter pappahelgene er hun dessuten "umulig" å grinete! jeg vet at han er snill med henne å vil henne alt godt, le leker å ser på film, er ute, han kjøper ting til henne, men samtdig så trenger et barn mer enn det for å ha det godt...bland annet en dusj, en klem, litt mat osv...Kollegene mine skal reise med danskebåten på mandag blir borte 2 netter, men jeg kan ikke reise fra henne å ikke være trygg. et par ganger har han bedt om at hun må ha fri fra barnehagen. jeg sier at da må han ha henne hele dagen til 3-4(vanlig bhg-dag) da begynner han allerede kl 12 å mase om at jeg må ta henne!!!!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 ja jeg synes du bør notere deg dette... for en dag kan han kanskje prøve å kreve hele foreldreretten.. og vil i rettsak fordi du er "vanskelig" da har du svart på hvit hvor lite systemer han har. og hvor ustabil han er.. Jeg noterer også om hun er unødvendig skitten feks ikke fått ny strømpebukse.. ja jeg ser om pappaen har skiftet den ut iløpet av helga.. mat, reine klær, bad og omsorg der det er trygge rammer er det et barn trenger. jeg hadde aldri latt pappaen hatt henne i "barnehage tiden" hvis han maser rundt 12 om at du må komme å ta henne.. jeg jobber så om pappaen her skal ha min datter utenom så skal det være litt mer planlagt...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Er barnefar veldig ung? Syns han høres veldig umoden og lite ansvarsfull ut...skjønner utrolig godt at du ikke har lyst til å dra bort 2 netter å la han ha ungen. Men på den andre siden så trenger du helt sikkert komme deg bort litt- du har ingen familie på din eller hans side ( besteforeldre?) som kan komme å ha barnet mens du er borte??? har dere vert til megling? Der dette med avlastning er blitt tatt opp? Høres ut som en uholdbar situasjon for deg at bf sier han vil ha ungen...men samtidig vil at du skal hente så fort du kan- og ikke minst dette med hygiene og mat...???? Ville nok tatt dette opp...det er slitsomt vere alene med et barn...har selv en BF som stiller lite opp....men har heldigvis annen familie - både min og hans jeg kan regne med. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har det nokså likt med deg. Men her begynte ikke far med overnatting før gutten var over 2 år. Han har han annen hver helg men bare fra lørdag til søndag. Han skal egentlig hente han kl. 10.00 og levere han kl. 17.00 på søndag. Men han kommer alltid ikke før kl 14.00/15.00 og noen ganger senere og leverer han alt fra kl. 08.00 til kl 13.00 på søndagen med den forklaringen at han må jobbe. Dette er fryktelig irriterende og jeg får veldig lite avlastning. Men i tillegg er det dårlig hygiene hos faren. Var og hentet sønnen min sist søndag etter at barnefar klarte å ringe å fortelle at han ikke gadd å ha den jævelungen lenger for han hadde hatt en jævlig natt. Gutten hadde ikke sovet. Jeg blir så sint når far klarer å si slikt om den skjønne gutten vår. Da jeg kom der ble jeg møtt av en forferdelig stank og av at gutten gråt. Far skiftet bæsjebleie. Han tørket han bare med papir og sa at han var ferdig. Gutten var enda full av bæsj. Han hadde ikke vaskeklut eller vaskeservietter. Jeg tok da gutten min inn i dusjen og spurte om han hadde noe såpe. Det hadde han ikke. Han hadde bare sjampo. Han hadde heller ikke håndkle for han hadde ikke vasket klær på over to uker!!! Jeg var helt sjokkert. Huset var skittent, skitne stinkende klær lå over alt, matrester lå og fløt. Jeg har virkelig ikke lyst å sende ungen min dit mer. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Forstår nå hvorfor barnet stinker slik når han kommer fra far at han må rett i dusjen. Klærne er heller ikke skiftet og han er rød i rompa. Nei det skal ikke være lett.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå