Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på 3D og fikk fantastiske bilder av babyen. Men ble litt skuffet over at det ikke ble tatt noen mål av babyen. Trodde liksom man fikk vite litt om utviklingen til barnet i forhold til normalen og sånn. Sånn ca vekt og lengde...?

Noen som fikk tatt mål samtidig med 3D?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fikk ikke d på 3d iallefall. da tror jeg man må bestille d ekstra eller være veldig heldig med personen som utfører ultralyden :)

Skrevet

jeg var også veldi nyskjerrin på dette, og spurte han om ikke han kunne gjøre det.. Han sa at det kunne han gjort, men han rakk det ikke pga for liten tid igjen... ble så opphengt i lillemann, så glemte heile målinga helt til slutten... men det går jo sikkert an å spørre dem hvis dette er noe du gjerne vil ha:)

Skrevet

Jeg fikk det! :) Hun regnet ut lengden og hvos stor hun kom til å være slik ca ved fødsel. Pluss at jeg fikk fantastiske bilder! :)

Skrevet

Man får det kun hvis man bestiller det... Ihvertfall på majorstua og i sandvika, der kan du bestille enten bare bilder og dvd, eller med fosterdiagnostikk, da får du også mål osv..... ;)

Vet ikke hvor du var jeg Fia08? Majorstua? Hvis du da betalte ca 900 kr, fikk du kun bilder og dvd, hadde du betalt 1500 kr skulle du fått sånn diagnostikk, hvor du får vite alt om bebisen din;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! =)

Til Anette&PrinsenMarcus08; Jeg var i Sandvika. Visste ikke at det var forskjellig prispakker å velge mellom. Er veldig fornøyd med resultatet, flotte bilder og hyggelig mann som utførte us. Men kjenner at jeg gjerne skulle ha visst om babyen utvikler seg som den skal. Tok nok det som en selvfølge at det ville bli gjort, så derfor spurte jeg ikke om det på forhånd. Men spurte da han sa han var ferdig, og da sa han bare at etter det han kunne se, så babyen normal ut. Får trøste oss med det, han ser jo flere hver dag! =)

Skrevet

Jeg betalte 1200, og fikk fine bilder og dvd med film av henne når hun beveget seg. Og hun målte størrelsen. Hvor mye hun veide osv. Var på Majorstua. Vi var inne i litt mer enn en halvtime og jeg var kjempe fornøyd! Var i tillegg i uke 34 så det var ikke sikkert at jeg skulle kunne se noe, men jeg fikk kjempefine bilder av ansiktet, hendene og føttene:-)

Skrevet

Selvfølgelig gøy å vite lengde og vekt i forbindelse med 3D, MEN tror garantert at den som utfører ultralyden ville ta mål dersom noe tydet på stort avvik i begge retninger ang vekst! Du får kose deg med nydelige bilder og en baby som nok er veldig på gjennomsnittet så lenge det ikke ble kommentert:-)

Skrevet

var på 3D i bergen, der fikk vi målt lengde å ca vekt på lillepia vårres:)

Skrevet

fia08 :

Oki, jeg var og i sandvika skjønner du, som du sier, veldig hyggelig mann og fikk akkurat hva jeg ville ha, men jeg trengte heller ingen ting annet som måling osv...;)

Men hvis du ikke syntes det blir for mange penger, kan du jo bestille en time igjen eller et annet sted? Jeg har fordelen med ullevål, og får han sjekket der ofte.. Så føler du at du vil ha en ekstra sjekk, så burde du jo bare gjøre det!! ;)

Ja på slutten hos oss også, så spør gubben om han så hvor stor han var, ikke for at han skulle sjekke, men om han så det, og da sa han at det hadde jeg jo fått vite på ullevål, så de gjør ikke sånt uten at du bestiller det ekstra desverre!!

Men kjempe bra at du fikk akkurat det du ville du også da;)

Kan du ikke legge ut et fint bilde av bebisen da? Eller ta med på neste treff? ;)

Skrevet

Majorstuaklinikken: Bilder/film på cd + diagnostikk kr. 1500,- (fikk i tillegg innvendig ul, da jeg ønsket dette pga. mye kynnere og nedpress...) Fornøyd :-))

Skrevet

Jeg var i Moss og jordmor tok seg goooood tid. Tok masse mål, og trippelsjekket alt. Vi fikk masse bilder og fikk vite antatt størrelse ved fødsel.

Vi betalte 1250,-

Skrevet

Jeg var heller ikke klar over at det var forskjellige "pakker" å velge i .. Jeg fikk inntrykk av at det heller kommer an på hvilken klinikk man drar til.. Det er ikke alle som har medisinsk vurdering..

Vi var i Tønsberg på Nøtterøy Ultralydklinikk, der målte de babyen.. Jeg hadde først bestilt hos kvinnedoktoren, trodde disse var de samme, men de hadde visst ikke medisinsk vurdering, så da dro vi til nøtterøy.. Betalte 800 kr for 3d ul, dvd og bilder, er kjempefornøyd =)

Skrevet

Virker som hvert sted gjør det på sin måte. Og det er jo naturlig. Er iallefall veldig fornøyd med bildene vi fikk. Og som noen sier, så ville han mannen helt sikkert sett det hvis det hadde vært store avvik. Går greit nå, men ble litt stressa med en gang siden jeg var helt innstillt på å få vite målene. Hormoner på tur... hehe =)

Til Anette&PrinsenMarcus08 ;

Går an å bestille ny, men går som sagt bra nå. Vil liksom ikke la meg selv bli "hysterisk" heller... Alt tyder jo på at hun har det helt supert! =) Du får på Ullevål du ja, godt du har noen fordeler med det! =)

Skal prøve å huske på å ta med bilder på neste treff, ev. legge ut!

Fint navn dere har valgt forresten. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...