Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har tatt det, hvor lenge gikk dere på smertestillende etterpå og hva tok dere? Gikk det lang tid før dere ble helt bra?

Jeg føler såre mitt er hardt på begge sider..lurer på om det kan vere innvending blødning og om det er normalt..

Håper snart smertene gir seg for jeg vil så gjerne ut og gå me nurket og styre litt her hjemme samtidit.. tungt ikke orke så mye.

Hvor lenge blør man etter en keisersnitt fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vil bare si at jeg føler med deg. Smertene er sinnsykt vonde, også går man med en følelse og lurer på om dette er normalt osv...

Jeg gikk på smertestillende i minst 2 uker etterpå, husker ikke helt, men jeg vet jeg tok etter det også. Jeg fikk komplikasjoner med mitt sår, og måtte operere påny. Min erfaring er at hvis du føler at det er noe som ikke stemmer, så dra til sykehuset og forlang ultralyd! Bedre å gjøre det enn å ende opp som meg, mitt revnet innvendig.

Nå vet jeg ikke hvor lenge det er siden ditt ks, men det skal jo slutte å blø ganske snart. Jeg hadde blødninger innvendig, og det kjente jeg som en "brusende varm" følelse. Har du det?

Jeg ble merkbart bedre etter 2-3 uker etter min andre operasjon. Da var alt som det skulle og de hadde sydd skikkelig.

Man blør like lenge etter ks som etter en vaginal fødsel. Det er den samme renselsen som kroppen går igjennom. 5-6 uker.

Lykke til ,håper du blir frisk og rask snart!! Jeg skal ha planlagt ks neste mandag, og gruer meg...

Skrevet

Jeg hadde et KS for 3 år siden. Brukte Paralgin forte hver 4. time i 1 uke og deretter litt sjeldnere- og ihvertfall ikke lenger enn i 2 uker. Jeg hadde god effekt av det- merket det godt hvis jeg ble en time eller to forsinka med tabletten. PF går ikke ut over ammingen. Jeg merket at det gikk bedre å bevege seg etter at jeg første hadde kommet meg opp og hadde 'varmet opp' (gått noen skritt. Jeg anbefaler.absolutt å bruke smertestillende for å kunne være mere i aktivitet. Det er utrolig viktig at du rører på deg nå.

Jeg hadde også harde områder rundt arret i flere uker (mnd?) etter operasjonen. Gikk til han som opererte med med det- og han mente det var normalt- og det er helt borte nå. Gå til legen hvis du er ukeikker på om det er et hematom- men det skal være skikkelig vondt, helst misarget og skikkelig hovent hvis det er det.

Lykke til!!!

Skrevet

jeg hadde hastesnitt for 18 mdn siden, og gikk ikke på mer smertestillende enn det jeg brukte første dagene på sykehuset. Var veldig vondt, men fant ut at jeg klarte det greit uten.

Jeg blødde i 4-5 uker. Legen sa til meg at man blør like lenge etter ett Ks som vanlig fødsel, fordi livmora skal trekke seg sammen og gjøre samme jobben selv om man ikke har født vaginalt.

Mitt sår var også hardt og hovent. Bare pass på å holde det rent og gjerne lufte det innimellom så skal det gå veldig bra.

Jeg fikk ikke beskjed om at man skulle være forsiktig de første ukene, så jeg var ute å trilla etter et par uker og drog på vogn og mat opp til 4 etasje uten heis.. ble helt vettskremt da de sa på 6 ukers kontrollen at det kunne være farlig.. men men, det gikk da bra :)

Lykke til videre

Skrevet

Hadde akutt ks for 3 år sidn. Tok ingen smertestillende etter 3 dager. Va væll heldig der eller kanskje kroppen min ikke reagerte mer etter all smerten den hadde gått gjennom:)

Blødde i 2,5 mnd og måtte ta medisin i nesespray. Trur d va ett slags hormon som gjor at livmora trakk seg sammen. Kanskje æ blødde enda pga att æ ikke klarte å amme, men jm sa seinere at d kan være litt av morkaka som ikke va kommet seg ut og da blør man lengere og må av og til ha utskrapning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...