Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Jeg sliter med kviser på kjønnsleppene... de er vannvittig vonde og presser noe INNMARI på.... Noen som vet om noe som kan hjelpe mot dette ? Er lei av å stå skrevene over et speil og prøve å trykke de ut så tårene renner.... Håper noen har noen tips Takk
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Det høres ut som herpes.. Vondt, ser ut som kviser og blir til sår v kløe. men kan også tørke inn. finnes midler på apoyek..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Takk for svar, men det kan ikke være Herpes... hvor i all verden skulle jeg fått det fra ? Så det er ingen andre gravide som sliter med kviser på kjønnsleppene ? De klør jo ikke gjør bare fryktelig vondt og til slutt går det hull på de...... Ingen som vet om noe som hjelper for dette ? Vasker likosm ikke med clerasil der nede Håper noen kan hjelpe meg !!!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Eneste jeg kan tenke meg at kan hjelpe er en antibiotika kur. Det får hvertfall noen som sliter meg store kviser som ikke blir borte. Men jeg har vel ikke akkurat hørt om kviser på kjønnsleppene før. Tror jeg ville ha tatt en tur til legen. Da får du jo fort svar på hva det er og hva som kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Jeg fikk noen rare, kviselignende greier etter de første gangene med brasiliansk voksing. Ikke spesielt delikat, nei, og de var omtrent på innsiden av kjønnsleppene. Utrolig vondt å klemme på dem, og det var ekkel gugge inni. Jeg var kjempefortvilet, men de forsvant av seg selv. Tror rett og slett jeg har fått dem som en reaksjon på voksingen, men det gikk seg til etter noen ganger. Har du gjort noe uvanlig med det området i det siste som det kan skyldes?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Hei! Jeg har vært plaget med kviser i underlivet i mange år. Er vel bare hormoner når man er gravid da.. Et godt tips er når du dusjer så må du tørke veldig godt. Gjerne bruk hårføner så du får det heeelt tørt.. Klem dem,få ut guffa... Få mannen din til å hjelpe deg med å rense.... Lykke til!! Det gjør grusomt vondt..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Hallo, hverken herpes eller kjønnsvorter ser ut som kviser..!!!! Det er sikkert bare betente talgkjertler (som jo er kviser), pga. hormoner, som nevnt over her. Hvis de blir unormalt store som cyster, må de skjæres bort kirurgisk. Det er ikke farlig å klemme dem ut, men husk å rense godt etterpå. Hva med å ta seg en tur og spørre legen om det er noe du kan få som hjelper???
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 jeg hadde det en gang (var ikke gravid). det var sabla vondt, så til slutt klemte jeg den ut. da ble det bra. vet ikke hva som kan hjelpe.. hva med aloe vera(sånn man kan ha i munnen og åpne sår osv)?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #10 Skrevet 31. mai 2008 Usj, kjenner til det ihvertfall. Har dessverre ingen tips, utover å fingre minst mulig på dem, klemme dem ut og å vaske godt. Hjelper om jeg er flink å holde det velfrisert nedentil.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 Hei igjen Takk for mange svar Tror nok jeg burde ta meg en tur til legen ja... er ikke så mange men en 3 stk som er skikkelig store, og SKIKKELIG vonde.. HAr hatt en og annet kvise der nede før, men ikke som gjør såååå vondt. Jeg har nok ikke vært så flink med regelmessig barbering der nede nå under graviditeten, så det kan jo ha kommet som en reaksjon på barberskum eller lignende kanskje ? En ting er sikkert... Herpers er det ihvertfall ikke
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Hvis de er vanskelige å få hull på, kan du jo evt. sterilisere en nål (brenn tuppen med lighter e.l.), og prøve å stikke forsiktig gjennom huden, før du forsøker å klemme.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 Jeg kan få det hvis jeg bruker bind og det ikke kommer nok luft til der nede. Har brukt mye truseinnlegg i løpet av graviditeten, og når det har dukket opp noen kviser har jeg kuttet ut truseinnlegget og heller skiftet truse mye oftere slik at det kommer til luft. Da er de borte i løpet av et par dager...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #14 Skrevet 31. mai 2008 Må bare presisere en ting: jo, herpes ser akkurat ut som kviser før det går hull på dem og de blir til sår!!!! Det vet jeg, for jeg har herpes- selv om jeg har vært så heldig å kun ha et par utbrudd i mitt liv.. Og, hvordan vet du at det ikke er det, HI? Jeg ble smittet av en fyr uten å få noe utbrudd den gang (merket ikke noe til det ihvertfall). Når jeg senere kom i en veldig stressa situasjon fikk jeg DET utbruddet, og da sa legen til meg at viruset kan ha ligget i dvale hele tiden for så å bryte ut når forholdene lå til rette for det. De kvisene jeg hadde da var skikkelig ømme og vonde, og sårene jeg fikk var VONDE. Besøk legen, eneste måten å finne ut hva det er på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå