Trulte76 Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Hei fredag for ei uke siden fikk jeg påvist svangerskapdiabetes. blodsukkeret var 9,1 etter belastning. Jeg har hatt det før også. nr var 8,9 og med nr 2 var 9,8 Nå har jo jeg ventet på å få time på sykehuset. Joda fikk brev idag om at jeg fikk time på gyn 10.juni!! Var ikke det vel sent? Men nr 1 og nr 2 fikk jeg time dagen etter. Hvor lenge måtte dere vente på time?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Tok testen på en fredag. Da skrev legen et brev som jeg skulle ta med til svangerskapspoliklinikken. Går der til kontroll for medisiner jeg bruker og hadde time påfølgende torsdag. Da jeg kom dit og leverte brevet fikk jeg prate med diabetessykepleier/jordmor med det samme, og fikk utstyr og ny time uka etter. Vet ikke hvor lang tid det ville tatt hvis brevet hadde blitt sendt og jeg ikke gikk der som pasient allerede. Du kan vel ringe å høre med de? Er jo en stund å vente. Ellers har du jo hatt dette før, slik at du vet hva slags mat du skal spise i mellomtiden.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 Lille meg venter nr3 : Hvor hører du til igjen? Var det ullevål? Husker så dårlig jeg nå..... Men uansett, har du kopi av det brevet som skulle sendes til sykehuset? I såfall, skaff deg dette, på mandag, dra til svangerskapspoliklinikken, rett etterpå, kanskje du er heldig å får time onsdag til uka... Er da vi har sånne diabetestimer der;) Så fort gikk det med meg den gangen jeg gjorde det.. Legen skulle sende, men hadde ikke gjort det, så ringte jeg, fikk kopi, og dro opp, og vips så var jeg i systemet... Men kan jo være forskjell fra andre da.......... Jeg hadde riktignok diabetes fra før....................... Masse lykke til.......
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Må nevne noe annet også... Når man går til svangerskaps-pol,,,,, så vil man få en liste over når man skal hva.. Som feks i uke 28, er det jordmor, fødselslege, indremdisiner osv.. uke 30 er det kun indremedisiner, uke 32 er det full pakke igjen.... OSV!! Dette er faktisk kjempe greit, tiden går så mye fortere, og du får så god hjelp og du er u trygge hender!!! Du nevnte noe om at det første du skulle til var gyn.. Kanskje du får full pakke første gang du er der?
Trulte76 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2008 jeg hører til ålesund. henvisning fra legen fikk de på torsdag, jeg ringte de å etterlyste timen allerede da. De skulle sende meg time i posten. Så fikk brev fra Gyn idag om time den 10.juni. Noe jeg synes var vel seint. JA jeg har hatt det før, men synes det er veldig greit å ha et apparat å måle blodsukkeret mitt med. For jeg kunne spise mye mere med nr 1 enn med nr 2, der måtte jeg være mye strengere. Så jeg har likssom ikke helt pekepinne på hvor grensa går før jeg fyker opp i blodsukker. Menheldigvis har jeg iallefall hatt det før, for jeg hadde jo spist helt feil visst ikke. Da jeg gikk med nr 1 fikk jeg time på gyn med engang. dette var rett før jula. så i romjula fikk jeg time med diasykepleier og ernæringfysiologen. Så da gikk jeg i romjula og spiate frukt mellom måltidene osv. Nå vet jeg at jeg ikke kan det da. (veldig glad i frukt) Men da fikk jeg høre med diasykepleieren det ble gjort en feil, for jeg skulle vært med de også samme dag som gyn. Da fikk jeg time med engang..nå vente 2,5 før jeg blir oppfølgt. Neste svangerskapkontroll er jo uke 28, så skal jeg da gå til fastlegen? eller vente til den 10:? for neste uke jeg er uke 28. Men uansett 2,5 uke var lenge uansett synes jeg da. trudde jo jeg kom til å få time allerede neste uke jeg da.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Ja det er fint å ha et blodsukkerapparat. Må man levere disse inn igjen altså? Søren... Prøv å få deg en time før, og hvis det ikke lar seg gjøre kan du jo troppe opp og spørre om du kan få med deg et måleapparat iallefall, slik at du lettere kan regulere bl.s mens du venter på timen. Såpass burde de jo kunne gjøre, du vet jo hvordan apparatet fungerer.
Trulte76 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2008 har hatt to forskjellige apparater så finner alltids ut hvordan de funker. Det skal jeg jammen meg gjøre. Skal ringe Gyn å si siden jeg ikke har time før 10.jun og har allerede gått over 1 uke siden belastninga, så lurte jeg på m det går an å få blodsukker apparat nå iallfall. Så jeg får følge med blodsukkeret mitt. Ja du må ta det med på sykehuset når du skal føde. Da leverer du det inn igjenn.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Æsj, hadde håpet man fikk beholde det. Legge det til samlingen av medisinsk utstyr. Hehe. Lykke til da!
C@milla *EMIL* Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 Jeg fikk bekrefta på torsdag jeg. Fikk ikke ta belastningen en gang siden jeg hadde 8,2 i blodsukker på fastende.. Men måler meg nå, og ligger egentlig bra an ser jeg:o) Greit så jeg vertfall spiser normalt. Passer liksom mye bedre på nå. Fikk time dagen etter, men det var pga at jeg skulle bort ei uke, ville ha meg inn på diabetespolikl. på tirsdag egentlig. så det gikk fort hos meg å få time..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå