*Minnie Mus* Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Sønnen min går i barnehage og trives stort sett veldig bra der. Men nå som vi har vært på ferie sammen har jeg lagt merke til en ting og det er at han er veldig sær mot andre barn. Han vil aller helst bare leke med meg, noe som ikke er aktuelt, da jeg vil at han skal komme godt overens med andre barn og knytte vennskap osv. Feks mens vi var på stranda kom det en gutt bort til han som ville leke. Men sønnen min nektet først å låne bort strandlekene sine. Når jeg sa at han måtte låne de bort, ellers ville ingen leke med han, sa han bare at han ville leke med meg. En annen episode skjedde ute i vannet. Han lekte med en gutt som var 4 år eldre (sønnen min er 5) og sprutet vann på han. Når denne gutten tok igjen litt forsiktig endte det opp med at sønnen min spyttet på han!! Jeg tok han selvf fatt og fortalte at sånn gjør man ikke, det er ekkelt osv og han måtte be om unnskyldning. Han ba om unnskyldning, men så det på han at han ikke tok det helt seriøst. Etterpå ville han bare leke alene. Det går stort sett greit i bhagen, men alt er veldig på hans premisser virker det som... Vi prøver å både gi han mye kvalitetstid med oss alene, samt i lek med han og broren hans, hvor han stort sett må dele på leker og andre ting. Likevel har han ting som er kun hans også.. Skjønner ikke helt hva det er vi gjør feil, kanskje han får for mye oppmerksomhet? Vil virkelig at han skal bli en gutt som andre barn har lyst til å leke med, ikke en outsider som alle holder seg unna. Når han etterhvert begynner på skolen, blir det jo enda viktigere. Noen tips til hvordan jeg kan få han til å bli litt snillere mot andre barn?? Han fungerer stort sett bra med broren sin på 2 år, men som sagt virker det som om mye er på hans premisser. Vi bruker også timeout i 5 minutter når han for nte gang ikke hører. Det hjelper litt, men ikke nok... Hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå