mammaTilLinnea Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 tenkte å prøve jenta mi på 4,5 mnd på velling, da hun trenger litt ekstra på kvelden. hun har aldri tatt flaske, men tutekopp har gått greit til nå, men nå nekter hun det også! så får ikke i henne mme på kvelden, og hun sover dårlig... hvilken grøt er best å lage velling av? og er det lurt å begynne på dagen med det også? hun hadde kollikk i 3,5 mnd, så er litt redd for magen hennes:) og hvordan blander dere? til f.eks 100 ml mm/mme? ble litt mange sprørsmål dette...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har prøvd velling noen ganger nå, med maisgrøt. Funket fint her, men jeg vil anbefale å begynne med lite også øke etterhvert som du evt ser om det går bra eller ikke med magen. Jeg ga 60 ml først, og etter å ha lest her inne hadde jeg ca en t-skje med grøtpulver. Jeg ga om morningen og etter et par timer ble han rimelig misfornøyd med magen, skrek og krøket bena. Gikk heldigvis over... Prøvd igjen med 40 ml med bare litt på tuppen av en skje, og da gikk det bedre. Nesten ikke mageondt... Nå skal det sies at han er plaget med magen innimellom, og jeg har brukt 3,5 måneder på og finne ut hva det er jeg ikke kan spise og gitt opp... Prøv om morningen først, så ikke mageondten kommer om natten. Ha størst mulig hull i tutten, jeg prøvde først med 3 hull i en Avent tutt, men da fikk han ikke noe ut. Så jeg klippet et litt større hull. Du kan og gi velling med skje, siden jeg først leser når at hun ikke tar flaske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå