Gå til innhold

Noen som har et veldig krevende barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 17mnd er så utrolig krevende, hun er frisk og vi har helt siden fødsel hatt veldig gode rutiner for hun og storebror på 4.5år..Men jentungen er så sta og skriker for alt, hun blir illsint om hun ikke får viljen sin og skriker i en slik tone at du kjenner trommehinna dirrer.. he he.. hun er veldig aktiv, og veldig flink til å leke syns jeg.

Men hver eneste morgen våkner hun med et skrik, hun er dritgretten og våkner altfor tidlig i mine øyne, mellom 5.45-6.30, sur som en sitron hele morgenen, og om jeg prøver å legge hun ned igjen så skriker hun til jeg gir opp. Blir trøtt igjen rundt 9-10 tiden og har i løpet av dagen 1-2 økter på tilsammen 25min-1.5time alt ettersom humøret..

Hun blir stimulert hver dag, er ute med hun både i vogn og på lekeplassen hvor hun får brynet seg ...hun blir illsint når hun ikke får til ting, eks en leke som hun vil gjøre noe med..

Hva gjør man med unger som er så krevende? Skriker jo for den minste sak, det er slik at jeg begynner å føle at det er flaut å ta hun med ut blandt folk nesten.. hun regjerer over storebror og vi har sluttet å be han ta hensyn til henne fordi hun trenger en som setter hun på plass og, han er så snill da stakkarn..

Når jeg skal legge hun på kvelden blir hun rasende, og kan holde det gående i en time i senga bare fordi hun nekter å sove..

Hun har godt kosthold, er aktiv og gode rutiner men ingenting ser ut til å hjelpe, må innrømme at jeg nesten ser frem til bhg start i august.. føler meg slem når jeg sier det, men føler vi får kjørt oss skikkelig.. HS og leger finner ikke noe galt,

På soverommet er det svalt og mørkt hele natten, så heller ingen forstyrrende elementer egentlig..

Andre som har så sta/krevende barn? hvordan løser dere det? Føler meg helt utslitt og frustrert... Broren er jo en engel, så grei og blid gutt!

Når det skal sies.Så sier svigermor at min svigerinne var slik som barn, he he, så hva gjør man? både jeg og min kjære var ikke slik som barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingen av mine har vært så ille, men minsten på 16 mnd er ganske sta og vrang også sammenlignet med hvordan broren var...

Tror nok at noen bare er sånn, og at det sikkert blir bedre når hun blir eldre og får til ting ;-)

Tenk så gøy når hun blir 13 år da - fnis ;-)

Skrevet

he he, ja det blir gøy tenker jeg...=) Grøsser av tanken*

Skrevet

dette var nesten som å lese en episode av sos barnevakten!

hvordan irettesetter du henne? og straffer henne?

nå skal ikke jeg skryte på meg noe kunnskap om emnet, akkurat, men på tv (er klar over at alt på tv ikke stemmer, altså!!) men de ungene der får timeout, mye ros, også når de gjør det som er forventa, og foreldrene må være konsekvente, og aalllldriii gi etter! så pleier de å ha sånn tavle med feks klistremerker eller små "premier" for god oppførsel.

-har ikke stort nok barn til disse tiltakene selv, ennå, men synes de høres ganske logiske ut! skal prøves iallefall når den tid kommer!

hehe..føler meg litt vell teit som siterer et tvprogram, som appåtill er amerikansk!! ;)

Skrevet

Hehe. Er det ikke rart. Min eldste var veldig aktiv, hørte ikke før vi hevet stemmen og da bare for en liten stund. En skikkelig snill rampunge som hadde mye rart for seg. Bare det å holde hånden hans var en kamp. Midterste var en stor overgang. Irettesetting måte skje i vanlig toneleie, og jeg skulle helst ikke høres det minste sinna eller streng ut, hun hadde alltid strøkent rom, ble aldri skitten og var veldig stille og sjenert. Ville alltid holde hånden. Hennes lillebror er som min eldste, og de er halvbrødre så jeg kan ikke skylde på at de har temperamentet sitt fra faren heller:S Prøver med minstemann å snakke med han ved å gå ned i hans høyde, holde ansiktet hans og få øyekontakt. På den måten føler jeg at jeg får kontakt og at noe oppdragelse går inn. Ellers så har han ikke tid og ørene er ute av funksjon:) Det hjelper nå, men må si jeg er glad jeg har skrudd bokhyllene fast i veggen.

Skrevet

Vi er alltid konsekvente, men jeg syns hun er for liten til et type belønningssystem med f.eks klistremerker, både jeg og min mann har mange års erfaring med barn med spesielle behov, og har i tillegg god tilgang på spesialister i familien. Så føler vi har gjort "alt riktig" om du forstår? Har aldri hatt slike problemer med eldstemann, vi har en harmonisk hverdag uten tidspress på oss og det meste går i barnas tempo.. Vi er flinke til å oppmuntre og rose hun... er tom for ideer nå for å si det slik!

Skrevet

Takk gud for at det er flere, her har vi fjernet alt som er farlig, og badedøra er alltid lukket ellers så har vi hun oppi do og det som er..Det verste er at når hun er hos barnevakten på fredagene er hun så grei da, sover lenge og er veldig grei, det er kun for 4 timer da imens jeg er på skolen..

Skrevet

Som å lese om jenta til venninna mi, og hun har vært sånn fra dag èn omtrent. Bir fornærma og sur for den minste ting, sover nesten ikke, holder det gående til langt på natt, sutrer om hun ikke får viljen sin, illskriker om noen hun ikke kjenner snakker til henne osv. Og hun er ikke 9 mnd ennå. Og mamman har fått til 3 flotte unger før, som har sovet og spist og vokst og trivdes. Så jeg tror at noen unger "bare er sånn", desverre. Men jeg tror også at det går seg litt til når de får språket på plass og motorikken mer under kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...