Gå til innhold

Snart ett år, og kan bare åle..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt bekymret for om lille er unormalt treg. Har begynt å løfte litt på rompa ved åling, men ellers så ruller h*n ikke engang. Gidder liksom ikke prøve, virker det som! Har prøvd å legge h*n på ryggen og legge fristende leker ved siden av for å stimulere til rulling, men hvis h*n ikke når dem med armene slik h*n ligger så er det liksom ikke så farlig. Om natten ligger h*n ofte på siden og har rullet rundt i våken tilstand et par ganger før, men det skjer sjelden. Setter seg ikke opp heller, men har prøvd å heise seg opp et par ganger (for å se hva som lå på stuebordet..så nysgjerrigheten er det ingenting galt med).

Noen som har erfaringer, råd, beroligende ord?

Skal til helsestasjonen om noen dager, men gruer meg litt til hva vi får høre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg ekspert, men skriver ut i fra egen erfaring.

Jenta vår er snart 10 mnd og det går ikke kjapt i svingene med henne heller.

Hun er 0 interessert i å rulle. Har sett hun har gjort det noen få ganger, men hun gidder rett og slett ikke virker som. Jeg og har prøvd å stimulere med leker, men får hun ikke tak i de så gir hun heller opp.

Hun krabber ikke, åler seg heller ikke noe særlig. Hun setter seg ikke opp selv heller.

Men hun klarer å sitte hvis vi setter henne opp, det samme med å stå (men "knekker" lett sammen).

For meg virker jenta vår helt normal og frisk. Hun er nyskjerrig, blid, vokser fint - bare litt rolig og kanskje treg?

Samboer mener hun er litt pysete, at hun kanskje ikke tør helt.

Er du redd så kontakt helsestasjoen. De har jo fysio og kan hjelpe deg videre. Tror nok ikke det er noe galt med barnet ditt, men en fysio kan jo hjelpe dere med videre stimulering og tips osv.

Jeg vurderte det en stund også,men da jeg så at hun klarte å sitte selv og begynner å stå litt nå, så regner jeg med at hun er ok.

Skrevet

Snuppen her krøp aldri på alle fire, men ålte seg frem slik du beskriver. Til og med på 1års dagen sin. Men et par mnd etter det tok han sine første vaklende skritt, og *utrolig nok* har han gått ever since :-D

Slapp av - de absolutt fleste barn går til slutt ;-)

Skrevet

Takk for beroligende svar.... :)

Skrevet

En bekjent av meg har en ettåring som kun aker seg litt fremover på baken ennå, er ikke interessert i å reise seg opp eller noe i den duren. Har også to slektninger med barn som var veldig sene med å gå, men de var som regel i mål når ungen var halvannet år. Slapp av du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...