Gå til innhold

hallo! noen flere som er våken nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært våken siden 3.30, pga ein 2-åring som våkna da og ville sove med mamma og pappa.

Men mamma sovner ikke.... Varmt, puh. Helt klam! Forkjøla, vondt i halsen. Har akk drukket varm melk med honning. Hjelper litt da...

Ble skikkelig syte innlegg dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

E våken her å.... Har vært d sia kl 4.00, får ikke såve pga kynnere, ligg liksom bare å vente på at de skal gå over til rier....:) Låv å håpe!

Skrevet

Ja det får vi håpe :)

Er bagen pakket og alt klart i tilfelle?

Oj det høres litt spennende ut.

Jeg har ikke termin før 29 juni. Så jeg må nok vente noen uker til, kanskje.

Gi beskjed hvis det skjer noe mer da!!

*krysser fingrer for deg*

Skrevet

Joda:) Pakket å klar.

Skal si fra om det skjer noe. Har hatt mye kynnere i 4 uker no så skal bli godt å bli ferdig:)

Lykke til du å!!

Skrevet

Hei!

Så koselig å lese at det er flere våkne der ute. Sitter her og kjeder meg. Hadde termin igår og har fått en lei uvane med å våkne med mageknip på denne tiden av døgnet for så å sove bort halve dagen. Og det er sååå vanvittig kjedelig å sitte her når hele Norges land sover......

Og ikke er det så mye spennende å fylle tiden med på nett heller. Har dere noen tips?

Skrevet

Jeg skjønner!

Har hatt kynnere siden februar. Kommer med en gang jeg går mer enn 8-9 skritt. Slitsomt! Så jeg vet hva du går gjennom.

Har vært på ekstra oppfølging på sykehuset pga prematur fødsel sist.

Men nå kommer jeg helt sikkert til å gå 2uker over termin, i denne varmen her. Også er det sagt at det skulle være den varmeste sommern på lenge lenge.... Ja ja får drikke en del vann da!!

Skrevet

Hei:) Jeg er våken jeg også. Får ikke sove noe mer enn 4-5 timer av gangen hvis jeg er heldig. Har termin i morgen, så nå syntes jeg babyen skal komme ut.

Jeg sliter selv med hva jeg skal finne på, er jo helt dødt rundt meg.

Skrevet

Åj, du e jo så og si i mål:) Første? eller har du fler?

Nei, dårlig fantasi her i gården... Ikke så mye man får gjort med den store magen. E jo nydeli vær da, d lette jo litt. Eg brukte gårdagen på å se på mannen min legg brostein i innkjørselen.

Har så lyst å stelle i hagen, men det blir litt tungt:)

Skrevet

Ja her er det også helt stille. Hører ikke en eneste bil en gang!!

Jeg har slengt meg ned på sofaen i håp om å få sove litt. Er egentlig stuuuptrøtt!!

Håper det skjer noe med dere i løpet ev helgen da!! Er det noe som tyder på det?

Skrevet

Heisann, enda en til;) Kjekt!

Hva er grunnen til at du kun sover 4-5 timer av gangen? Vel, nå skal det sies at de siste nettene har jeg vel kun sovet de øktene selv, pga magevondt. Våkner, går på do (seff rutine.. hehe) og så er jeg våken og magen plager meg. Står opp, spiser, netter og legger meg igjen for så å sove den neste økta. TIl sammen blir det heldigvis en del søvn. Får du sovet litt på dagtid?

Nå er det jo ladetid for oss. Jordmor sa sist jeg var innom sykehuset at jeg kun skulle bruke tiden til å slappe av og hvile ut. men for meg virker det som om ungen blir der enda lenger jo mer man tar det med ro.. hehe.. Ser ut til at vi har termin ganske likt da. Jeg hadde igår og tripper passelig nå. Har hele tiden tenkt at det skulle skje noe før :( teite meg, men alle sa jo det siden babyen festet seg for 5-6 uker siden, og kroppen var moden i fht akupunktur for 3-4 uker siden, og magen datt ned samtidig med festingen. Nå får jeg sikkert sumobaby...

Hvordan ligger det ann med deg? Noen tegn til fødsel?

Skrevet

Hehe.. vannet gikk hos ei venninde da hun stelte i hagen så jeg forsøkte dette forrige helg tror jeg.. Holdt ut i en hel time og da var ryggen DØ stakkar.. ;) Magen er tung om dagen ja, og begynner å bli litt plaget av den nå. Tidligere har jeg kunnet glemme den stadig og gått på alt mulig rart, og satt meg for tett inntill bordet og i det hele tatt. Følt meg som den barnemishandleren.. hehe..

Nydelig vær er det og dertil ekstrem varme på soverommet.. Sukk.. Våknet gjennomsvett og forbannet hetetokter;) Men stille bør jeg jo være. Det nærmer seg jo.

Jeg venter førstemann og gleder meg sånn til fødsel, hva med dere andre?

Skrevet

Jeg er nok dessverre våken ja:s Sønnen min våkna klokka 5,men det er ikke det som holder meg våken... Jeg har brukt hele natta på å klare å snu meg og ikke fått det til før halv 6,så da nekter jeg å gå å legge meg igjen. Mannen min pleier å stå opp med sønnen vår,men nå orka jeg bare ikke ligge.. Jeg hater å føle meg fast.Får rett og slett klaus av hele greiene!!!!

Skrevet

hehe, hørtes kjent ut. Våkner hver gang jeg foretar meg snuing i 3 stadier... Våkne-flytte pute-legge seg på rygg(alltid like deilig første 2 sek for så akutt åndenød)- så over på andre siden og puteinnlegging.

Lurer fælt på om jeg orker å gå gravid med en evnt nr 2. Virker som et mareritt å ikke kunne være så ego som jeg er nå.. Er jo bare meg meg meg og det er fulltidsjobb å være gravid lissom. merker du mye forskjell fra 1 graviditet til 2 graviditet?

Er lillemann fornøyd med våken mor kanskje?

Skrevet

Grunnen til at jeg sover så lite på natta, er vel i grunn at jeg ikke finner noen god stilling, har lagt meg med mensenvondt hele uka og ligger vel litt i det ubevisste om natta også å kjenner etter om det fortsetter og går over til rier.

I løpet av et døgn sover jeg nok egentlig ganske masse. Blir en time her og en time der i løpet av dagen også. Men det er heldigvis ikke lenge igjen.

Vet ikke om det var meg du spurte, men dette er mitt 1. barn. Med denne døgnrytmen, passer det utrolig bra:)

Jeg føler også at jeg mer jeg står på jo nermere er jeg at den lille kommer ut, med en gang jeg sløver over lenger tid er jeg langt i fra noen fødsel (føler jeg)

Skrevet

Vi venter vår første; etter 6,5 år med prøving, så vi gleder oss stort!

Eni med jolene84, tungt å føle seg fastlåst i senga! Argh!

Skrevet

Jeg har ikke fått til å snudd meg i det store og det hele før nå klokka halv 6!:s Det har låst seg helt totalt i natt dessverre:'(

Jeg hadde antydninger til bekkenløsning forrige gang.. Det var ikke der hele tiden for å si det sånn.Og nå er det så ille at det er like før jeg ringer på sykehuset og ber de ordne til noen som kan komme med ei kran og løfte meg ut av senga! Dette her orker jeg virkelig ikke i knappe 4 uker til!

Mannen min stod også opp.Han ville ikke at jeg skulle stå opp aleine. hehe:) Han og småen sitter og spiser frokost nå.Jeg orker ikke frokost.For tidlig for min kropp. *ler*

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2. Og jeg synes det er forskjell. Føler meg mer sliten, samtidig som det er tyngre. Det er jo fordi man ikke kan være så egoistisk som man var med en første. Blir litt andre prioriteringer... Så nyt det nå!!

Kjenner igjen den prosedyren ang snuing i senga. Og når man endelig har kommet seg på plass, så må man så innmari på do. Selv om man var der for 3min siden... he he he

Men kommer nok til å savne det å gå gravid, og kjenne spark og sånn. Selv om det ikke virker slik nå....

Skrevet

WOW! All ære til deg som virker til å være ved overraskende godt mot til tross for bekkenløsning. Har hatt noen småtendenser selv men sluppet unna takket være behandlinger,og må virkelig si jeg tenker på dere som ikke blir kvitt den dritten!!

Høres ut som du har funnet deg en fantastisk mann der forresten;) Skikkelig familieidyll på morgenkvisten. Selv sitte rjeg og ser på småfuglene ute i hagen og nyter roen med en småsnorkende spent mann i 2 etg. Lurer veldig på om han også er av typen som står opp grytidlig for at jeg ikke skal være alene med den lille... ;)

Skrevet

Det må være en vanvittig HERLIG følelse for dere spesielt som var prøvere så lenge før den lille satt;)

Kan jeg spørre hva som gjorde utslaget? Har selv folk rundt meg som prøver og prøver også snek jeg meg forran i køen.. Litt dårlig samvittighet for det. Trodde ikke jeg ble gravid jeg men joa nå er det snart baby i huset;)

Skrevet

JA! Den delen glemte jeg ja.. På do igjen. Men forhåpentligvis har man da full klaff med å legge seg på rett side med en gang etter dette. Ellers er det bare å stå opp hehehe..

Er litt nysgjerrig på det med nr 2 ja. Håper at vi kommer i en rutine så pappan kan være like intr som mamman så mor kan snike seg til fred og hvile når hun er gravid igjen. men dette er laaaaaangt frem i tid (håper på 3-4 år imellom). HAr venner der mor er utslitt fordi hun ikke får løsrevet seg fra nr 1, og all ære til den som klarer å ta seg fullt av en fra før og nyte nestemann i magen! Skal nyte det jeg kan men er nå MØKKLEI av at alle føder og har født og jeg sitter her dag ut og inn og lurer på når det skal skje. Og om babyen blir en sumobrytersize før han bestemmer seg for å komme ut..

Skrevet

Vet ikke helt ka som gjore uslaget:)

Kan jo være at eg jobbet noe sinnsykt mye (300t/mnd) og kroppen var totalt nedbrutt,derfor var eg et lett bytte:) Eller så var kanskje bare tia inne:)

Skrevet

Jeg slipper jo unna den verste smerten på dagen iallfall,men blir sånn at jeg gruer meg til hver eneste natt!

Får bare trøste meg med at det er 18 dager igjen til de skal vurdere om jeg blir igangsatt eller ikke,og 25 dager til terminen.. Så får jeg bare håpe modnings akupunktur fungerer og at jordmor vil strippe meg 2 uker før termin.. Er jo lov til å håpe? hehe

Har ikke gått til noe behandling for det i grunnen.. Vet at det er dumt av meg i grunnen,men liker ikke legen min:s

Han var ikke så happy med en gang sønnen vår våkna for å si det slik,men etter jeg stod opp så stod han også bare opp.. Som sagt så ville ikke han at jeg skulle være oppe alene.Hehe.. Nå går han rundt og rydder og støvsuger:D meeeen når det gjelder husarbeid så er han aldri sånn ellers. *ler*

Får satse på at han er sånn ja;)

Skrevet

Vi har det nok godt vi som venter 1mann ja. Og det må jo være en helt annen spenning her vi beveger oss i det totalt ukjente med alle de rare tankene som følger med... ;)

Kjenner igjen det å legge seg med forhåpninger. Gjorde det et par netter for noen uker siden men har nå innstilt meg på det skjer aldri modusen (og like skuffa hver morgen seff fordi jeg tror alle fødseler starter om natta hehe)- så sovner og sover greit nok heldigvis.

nei, vi får vel bare nyte denne egotida tenker jeg;) Sove, hvile og bevege oss litt på dagtid. Så må jo den lille snart komme ut. tvi tvi

Skrevet

Du er jo steintøff som ikke har forsøkt noen behandlinger så langt! Kanksje det er fordi du slipper unna på dagtid? godt du har noen pauser da!

For oss andre her inne så høres det vel nesten for godt ut til å være sant med en mann som frivillig står opp så tidlig for så å rydde og støvsuge FØR klokka har blitt 7. Hehe.. Men ser at de forandrer seg litt når vi sitter her kjempegravide og de blir litt på sidelinjen stakkars. Min kjære gjør hva enn jeg ber om men er litt tregere på egetinitiativet til tider...

Høres ut som du har noe å glede deg til som vurderes igangsatt og følges nøye opp. Jeg går nå her i en egen tralt og venter på at noe skal skje. Uvitende om det meste.. Viktig å ha en stopp dato på det hele tenker jeg. 13 dager frem i tid virker litt for lenge. Og da må jeg dessuten si farvel til drømmen om å føde alternativt på ABC.. så krysser fingrene for at det skjer noe innen 12 dager! PLEASE!

Skrevet

Det var litt av en arbeidstid kan jeg tenke meg:)

Godt alt ordnet seg for dere. Jeg blir like glad hver gang ejg hører om slik klaff!! Herlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...