Fuglehjertet Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Noen som har vært borti den teknikken til Pierre Vellay? Kunne tenke meg noen erfaringer som ikke er fra 60-tallets Frankrike..
Lillemus&mamma'n Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Har ikke prøvd selv, av naturlige grunner, men har to venninner med tilsammen fem fødsler som har vært superfornøyd, og ei som sa at det absolutt ikke funka for henne. En av de som mener at det virker sa at det nytter ikke å bla fort igjennom siste uka før fødselen, men at man må gjøre øvelsene og følge opp.
N_79 Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 dytter jeg også...aldri hørt om dette før, men kunne tenke meg å vite hva det er...
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Anbefaler kurset "aktiv fødsel" som tilbys av osloyoga! Kursinstruktøren kom innom boka til Vellay og vi lærte masse gode tips til en mest naturlig fødsel;) gjett om jeg gleder meg til fødsel nå!!! www.osloyoga.no
Nå kommer nr. tre Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Hei ! Dette har jeg også erfaring med. Jeg kom bort i dette da jeg leste her på Bim om Lilian Marie Govasli (lamazemetoden.no). Var da gravid med mitt andre barn, og jeg syntes dette virket interresant. Leste hennes historier og hun refererte til boka "Fødsel uten smerte" av Pierre Vellay. Jeg kjøpte boka og leste gjennom den, og fra hjemmesiden til Lilian printet jeg ut hennes versjon av puste- og avspenningsteknikkene. Og dette var til stor hjelp. Hadde vel 8 uker igjen når jeg kom over dette, men øvde hver kveld. Og når fødselen var igang kom disse teknikkene helt automatisk. Jeg kan ikke stille meg bak ..."uten smerte". Kjente jo riene, men jobbet så godt med de....at det var en fryd. Alle de som også var inne på rommet var helt imponert over mitt fødselsarbeid. Jeg hadde skrevet dette i brevet til sykehuset, slik at de skulle være klar over dette, og oppfordre meg, noe som var helt unødvendig da dette bare kom helt naturlig. Jeg går nå til den jordmora som tok imot nr. 2 og hun har fortalt om denne teknikken til alle sammen. Er i gang igjen nå og teknikkene "ligger der" det kjenner jeg.... Jeg vil absolutt anbefale dette ! Du må nok bestille boka, jeg kjøpte min på ARK bokhandel. MEn anbefaler også å gå inn på lamazemetoden.no (veldig bra side om teknikken). Lykke til alle sammen.... Lykke til alle sammen
lana<3 Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har også født etter denne teknikken, ble interresert etter å ha sett programmet med han som hypnotiserte folk. Gikk til hypnotisør når jeg ble gravid og lærte meg selvhypnose/suggesjon. Leste endel også om La Maze og lærte meg teknikkene. Det som hjalp meg mest var tellingen og å kunne slappe helt av når man ville. Nå er jeg jo gravid igjen i uke 25 og gleder meg til å føde igjen... avslapning og avspenningsteknikker er utrolig viktikg når man skal føde. Smertefri var fødselen ikke, men du fokuserer så på arbeidet at den kommer helt i bakgrunnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå