HopsiDeisy Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 lurer på om jeg våger dette Mannen min skal bo i en annen by ca 6 mnd. Blir for langt å pendle, da vil vi se han bare hver 14. dag. Om vi andre blir med, blir det leie av hus og skifte av skole for eldste barnet. Den yngste må ut av barnehagen, og vi kan vel ikke regne med å få en plass der vi skal bo... Vanskelig! Hvordan går jeg frem her egentlig? Søker man skoleplass (barneskole) Kan man søke permisjon fra en barnehage?
blond Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg ville ikke gjort så mye for kun et halvt år. Tror det kan skape mye stress hos skolebarnet. Det tar tid å komme inn i et nytt miljø. Hvordan du går fram vet jeg ikke, men jeg ville kontaktet barnehage og skole.
Leirha Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde vært forsiktig når det er barn innvolvert. De 6mndene hadde jeg rett og slett holdt ut å sett ham hver 14ende dag. Hadde vært noe annet hadde han flyttet bort for 6mndr, og hvis dere kom etter så hadde dere blitt boende der. Flytting av barn ut av skole og barnehage for 6mndr virker ikke særlig lurt. Jeg måtte flytte til en annen by selv pga av jobb, faren til barnet mitt og jeg bor ikke sammen, selv om jeg hadde den daglige omsorgen så ville jeg at barnet skulle fortsette å gå på skolen han da gikk på for å ikke bli altfor revet opp (venner, familie, trygge rammer) Vi så hverandre hver 14 dag i 3 år, det var heilt j....g grusomt for meg, men jeg VET at det var det aller beste for sønnen min. Angrer ikke på det idag.
Lykke X 4 Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Kan nok bli en utfordring for den eldste. Men det kan la seg gjøre. Trives h*n ikke i denne byen, kan dere alltids dra hjem igjen. Når det gjelder bytte av skole, gir du beskjed til barnets skole, hvilken skole barnet ditt skal bytte til. De sender flyttemelding til den nye skolen, og du kan bestemme om det skal sendes elevmappe med (du må gi fullmakt for det). Det kan være lurt om dere besøker den nye klassen på forhånd, nå i vår f.eks. Det skal kunne gå Flyttsamebarna gjør dette hele tiden Det med barnehage vet jeg ikke. Ta en telefon til kommunen/barnehageetaten. Min samboer var borte fra oss i 5 måneder, og var hjemme gjennomsnitt helgene hver 14. dag. Og det gikk helt fint! Jeg var gravid og eldstemann var skolegutt. Tror egentlig kan være fint for forholdet! Sjekk hvilke muligheter du har for å få det til, og vei opp fordeler og ulemper. Lykke til!
HopsiDeisy Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2008 Takk ♥Musipusi♥ ! Vet ikke helt jeg. Skolegutten vår er instillt og synes det er litt spennende. Mannen min vil ikke dra uten oss. Tror jo det skulle gå fint, men er selvsagt usikker! Synes det er så kort tid til. Må jo være klar til skolestart!
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 du kan søke om permisjon fra barnehagen.. slik mister du ikke plassen, og du har den når dere kommer tilbake igjen om et halvt år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå