Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har fått konstantert at hun er allergisk mot gluten.Å det er cøliaki eller tar jeg feil?

Uansett,noen som aner hvor jeg kan finne oppskrifter og liste over ting hun bør holde seg unna??

Tenkte jeg skulle slenge med listene osv i bursdagsgaven =) hehe

Hun har sikkert hatt dette i mange år.Men nå først fant di det ut...jaja...

Å svar på ekg er heller ikke kommet.Men intet nytt er vel godt nytt.Å medisinene funker,hun føler seg bedre.Så da kan det vel neppe være alvorlig hjertefeill håper jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TUSEN takk =)))

Skal inn å se ja.Hun ante jo ikke noe om noe,så da tenkte jeg,:hva er bedre enn å få oppskrifter å prøve ;o)

Men Mandag får hun vel mer info.Da skal hun inn på sykehus pågrunn av dette.

Nå må jeg løpe....liten gutt leter etter frø som jeg sådde i går....!!!

VHRÆÆÆÆÆHL ....!!

Skrevet

Ugreit med sånn matintoleranse - det blir nok en del timer over kokebøkene og diettlistene for mammaen din nå.

Men litt lettet jeg da, over at det "bare" er cøliaki c",)

(misforstå meg rett!) - og så fint at hjertemedisinene funker; det er supert!

Skrevet

Hei du!!

Nettet er knall for å finne glutenfrie oppskrifter, test linkene fra Attpåklatten :)

Ellers kan jeg tipse om at Toro har mange glutenfrie "ferdigprodukter", blant annet vafler. Flere av ferdigsausene (bl.a Bretagne kyllingsaus) er også glutenfrie. Du kan jo kjøpe noen poser og legge i pakken til mammaen din :)

Jeg pleier å lage glutenfri ostekake. Bare å bytte ut havrekjeks med glutenfrie Digestives, så blir det skikkelig namnam for cøliakifolk... Min beste kompis har cøliaki, og han sier "det er irriterende noen ganger, men helt greit å leve med"....

Skrevet

Jeg blir vel å lete oppskrifter ja...For hun hadde testa noen glutenfrie boller,og det falt IKKE i smak ;o)

Hun hevda selv det ikke var cøliaki,for da "måtte" man ha diare,og det hadde ikke hun.Vell,jeg mener at det er de,og spesialisten også;o).Men rett meg om jeg sier galt..hehe..Tror nok det blir litt av en overgang dette ja.Men det kan umulig være værre enn å miste synet.Så hun kommer vel over kneika nå også.Selv var jeg redd det var kreften som var kommet tilbake,men gudsjelov tok jeg feil =) Skal tipse om toro produktene.Det tror jeg hun blir å bruke ja.Hun skulle prøve å lage glutenfrie krumkaker...Hun starter på topp liksom,hahaha.

Tusen takk for tips.Dette er helt nytt i vår fam,så vi vet ikke noe om det.

Men fikk jo massevis av gode ideer nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...