BS-april Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 min lille har brukt skjold i tre uker nå da han slår tunga opp i ganen. ønsker å klare ammingen uten da han svelger mye luft med skjoldet. når jeg forsøker uten åpner han munnen men vil ikke "henge seg på ". ligger bare å sutter. noen gode råd????
Ane med lillegutt Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Vi hadde samme problemet mens lille var ny i verden. Ble introdusert til skjold på barselavdelinga og begynte å bruke dem med god virkning, men hadde samme problemet som deg med mye luft og mye søl. Her fungerte det å ta av skjoldet etter ei lita stund og gi han puppen uten, da hadde han "fått inn" sugemetoden og fikk i seg greit. Har måttet fikle mye med disse skjoldene, men etterhvert ble det færre og færre ganger vi trengte skjoldet (ofte på natta, da både han og jeg var trett) og nå (han er syv uker) har vi ikke brukt skjold på snart to uker. Det eneste jeg trenger å passe på er at underleppa ikke siger inn i munnen hannes etter ei stund, det var bare å dra bittelitt i haka hans, så kom den på rett plass. Noen anbefaler også å klippe av en liten bit av skjoldet for så å øke størrelsen på hullet etterhvert sånn at det til slutt bare er puppen han sutter på. Kan være vanskelig å bli kvitt skjoldene, men det er ufattelig mye lettere om en klarer det Uansett: Det er ikke noe nederlag å bruke skjold. Det viktigste er jo at barnet får i seg mat
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 jeg brukte det hele tiden me sønnen min for han nektet å ta brystet uten..prøvde flere ganger..jeg bl eskikkelig lei meg og mente det var pga jeg små brystvorter..men med nr 2 nå så vil hun kun ha bryst uten,prøvde med skjold da jeg ble sår men hun ville ikke ta det. jeg tror du ikke skal stresse med avenning hvis du ikke selv føler det er noe problem,di finner ut hva di liker best di småtrolla våres:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå