Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier at baby som får bare mme skal/bør ha avf. hver dag mens andre sier det er normalt å gå 2-3dager imellom.

Hva er egentlig riktig???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, Alt ettersom vil jeg tro...

Men det skal ikke gå for lang tid i mellom, vil tro max dager er 2-3 dager, hvis ikke får de jo vondt i magen sin..Gutten min bæsja alt fra hver dag til 2-3 dager i mellom...

Skrevet

Det er helt individuelt. Og det er like normalt å ha hver dag, og flere ganger pr dag. Som at det går 2-3 dager i mellom :) Det er ingen regel som støtter opp om at mme barn bør ha avf. hver dag.

Skrevet

det hva godt å høra....

i begynnelsen når emilie hva 2-3 uker gammel følte jeg alle skrev at di som får bare mme skal ha avf. hver dag...

men nå er hun 2.5mnd og kan gå 2-3 dager imellom... så ble litt usikker... men har ennå ikje vist tegn på magevondt mellom hver gang :o)

Skrevet

Du skal bare slappe av :) Det er helt normalt. Vår gutt har fått mm og med han har det også i perioder, kunnet gå 2-3 dager mellom hver gang. Og flere ganger for dagen.

Du kjenner jo barnet ditt best, og vet om babyen har vondt i magen eller ikke. Stol på deg selv som mamma ;) Lykke til videre!

Skrevet

Vår Emilie på snart 4 mnd har nesten de siste to mnd bæsjet ca en gang i uka. Svigermor er helsesøster og sier det er helt normalt. Det er faktisk greit om det går opp til 11 dager- og det har det gjort i vårt tilfelle. Hun viser ingen tegn til å ha det vondt, og det er fordi morsmelk er så lett fordøyelig at den er like smidig uansett. Overskrider det 11-12 dager kan man kontakte helsestasjonen. Så slapp helt av. Det eneste som er plagsomt er at for hver dag det går siden siste avføring, blir fisen hennes surere og surere;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...