*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg lurer litt på hva dette er som står under urin på helsekortet. Har det bare betydning for UVI eller har det en annen betydning???
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Så vidt jeg vet har det bare betydning for UVI. Men L+1 er veldig lite og skyldes som regel utflod.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Det er laucasytter, eller nå hvordan det staves hehe.... Det er bakterier, men jeg vet ikke om det er for UVI eller hva... Men +1 er ikke farlig, da hadde de sagt det til deg når de skrev det;)
*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 takker så mye.... Da var jeg jo litt klokere;)
monilu- Har født Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 L står for Leucocytter som er hvite blodlegemer. Disse kan komme i urinen dersom man har en urinveis infeksjon eller dersom man har mye utflod. +1 er lite, og dersom man ikke har utslag på noe annet eller symptomer på uvi er det sannsynligvis bare pga utflod.
Pinjata Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Hvor mange plusser går det ann å få da? Jeg hadde L+++ på første kontroll. Har aldri vert borti det, hverken før eller siden.
nussie Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Det betyr i utgangspunktet rett og slett grums i urinen og utflod. jeg har hatt L+++ de siste fire gangen,sendt prøver til dyrking,men ingen bakterier el urinv.inf heldingvis(for det har jeg hatt mange ganger,så vet åssen smerter det er..) så det er ikke farlig iallefall.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 de skrev leu.+4 til meg da, men regner med det er det samme. hvite blodlegemer, som bekjemper infeksjoner osv.. kan være uvi, men også skyldes utflod ol. som andre sier.. men regner med man kan ha et par pluss, for legen sa ingenting til meg heller da jeg hadde +4... neste gang var den negativ uansett, så da er det jo greit =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå