Gå til innhold

Er i uke 28 og har lagt på meg 12 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel litt drøyt når man i et gjennomsnittlig svangerskap går opp 10-12 kg totalt. Bra jeg var slank før jeg satte i gang denne vektgaloppen i alle fall, så er det håp om å bli slank igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12kg er vel ikke gjennomsnittlig.

12kg er det "alt sammen" veier dvs...babyen, livmoren,fostervann osv.

Men gjennomsnittlig vektøkning er nok en del høyere tror jeg. Iallefall i min vennekrets.

Skrevet

Leste i Gravid i dag at normal vektøkning er 10-12 kg. Men tror det er veldig vanlig å legge på seg mer. Men får litt hetta av at jeg har 3 mnd igjen.

Skrevet

Kanskje det stagnerer på slutten, det skjedde vertfall med meg. Jeg la på meg 16 kg tilsammen, mesteparten i midten av svangerskapet. Siste to mnd la jeg bare på meg 3-4 kg.

Uansett så renner det stort sett fort av igjen. Gikk ned 19 kg i løpet av en mnd. Alle vennene mine som var slanke i utg.punktet har gått raskt ned etter fødsel. Aner ikke om det har noen sammenheng men de jeg kjenner som var kraftige i utg.puktet har stort sett slitt mer med kiloa.

Skrevet

Jeg er ingen sylfide, da jeg ble gravid veide jeg 85 kg og er 1,68 høy. La på meg 20 kg. 2 måneder etter fødselen varalle 20 kiloene borte, pluss 1,5 kg ekstra ;-) Så man trenger ikke slite med å få bort svangerskapskiloene selv om man er kraftig, altså ;-)

Skrevet

Nei selvsagt ikke:) men det er en signifikant forskjell i vennegjengen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...