Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Er vel litt drøyt når man i et gjennomsnittlig svangerskap går opp 10-12 kg totalt. Bra jeg var slank før jeg satte i gang denne vektgaloppen i alle fall, så er det håp om å bli slank igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 12kg er vel ikke gjennomsnittlig. 12kg er det "alt sammen" veier dvs...babyen, livmoren,fostervann osv. Men gjennomsnittlig vektøkning er nok en del høyere tror jeg. Iallefall i min vennekrets.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Leste i Gravid i dag at normal vektøkning er 10-12 kg. Men tror det er veldig vanlig å legge på seg mer. Men får litt hetta av at jeg har 3 mnd igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Kanskje det stagnerer på slutten, det skjedde vertfall med meg. Jeg la på meg 16 kg tilsammen, mesteparten i midten av svangerskapet. Siste to mnd la jeg bare på meg 3-4 kg. Uansett så renner det stort sett fort av igjen. Gikk ned 19 kg i løpet av en mnd. Alle vennene mine som var slanke i utg.punktet har gått raskt ned etter fødsel. Aner ikke om det har noen sammenheng men de jeg kjenner som var kraftige i utg.puktet har stort sett slitt mer med kiloa.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Jeg er ingen sylfide, da jeg ble gravid veide jeg 85 kg og er 1,68 høy. La på meg 20 kg. 2 måneder etter fødselen varalle 20 kiloene borte, pluss 1,5 kg ekstra ;-) Så man trenger ikke slite med å få bort svangerskapskiloene selv om man er kraftig, altså ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Nei selvsagt ikke:) men det er en signifikant forskjell i vennegjengen min.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 12 kg er IKKE gjennomsnitt vektøkning, nei. Ikke rart du blir stressa om du tror det! Rundt 17 kilo er gjennomsnittet for nordmenn i følge linken under: http://www.baby.no/mening/gravidvekt2/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå