Gå til innhold

Nå nærmer vi oss høygravide alle "mann.." Har dere kontrollen, er alt klart til fødsel?


Mrs. icsi og småen

Anbefalte innlegg

Her i huset er vel egentlig svært lite klart..

Har handlet litt klær og stelleprodukter, men så var det stopp.

Denne uka har jeg vasket babyklærne, så det er gjort..

 

Mannen skulle egentlig hente babysengen i kveld, men det tror jeg han har glemt, tok den lille bilen når han reiste, så der er det nok ikke plass..

 

Vognen, stellebordet og bilsetet er bestilt, men ikke betalt og hentet. Får ikke gjort det heller enda, da vi ikke har plass.

Barnerommet er laaangt fra ferdig, men det er ikke noen stor krise, småen skal ikke sove der de første ukene uansett..

 

Hvilke stelleprodukter har dere kjøpt forresten?

Jeg har kjøpt vitapansalve (til såre brystvorter)

Sinksalve og babyolje, i tillegg har jeg kjøpt en pakke mesoft og en med våtservietter.

 

UPS har visst ikke kjøpt bleier enda, har bare de fra apotekpakken (og de holder jo ikke lenge hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høygravid ja! I skrivende stund er det 35 dager igjen til min termin, men jeg trenger ikke vente så lenge jeg da. 25. juni blir jeg innlagt på føden for igangsettelse:) Jippi! det er bare 3 uker og 4 dager til!!

 

Jeg har gjort klar sykehusbagen for lenge sida, så den trenger jeg ikke bekymre meg for.

 

Har kjøpt ny vogn og nytt bilsete, men det er også alt....

Men jeg har jo ganske mye klart fra da førstemann var nyfødt da, som feks stellebord, reiseseng, seng, dyner og sengetøy etc....

Jeg er nødt til å få handla inn babytøy før fødselen da. Førstemann er jo en gutt, og denne gangen er legene 99% sikre på at det er en jente vi får, så da kan jo ikke akkurat klærne til veslegutt gå i arv.

 

Av stelleprodukter er alt jeg har til spedbarn det som fulgte med i pakken fra apoteket og pakken fra Libero. Er egentlig endel, men det holder jo ikke i evigheter. Har ikke kjøpt inn bleier eller noe sånt jeg heller ennå.

 

Noe barnerom har vi ikke begynt på enda engang vi. Vil gjerne ha bebis på vårt rom den første tiden. Sønnen min blir 2 år i Juli og han fikk ikke eget rom før i februar i år han :S:S Ja, vi er trege, men det var godt å ha han på vårt rom (i egen seng) så lenge, og overgangen til eget rom og "stor-gutt-seng" gikk knirkefritt :)

 

Nå er heldigvis ikke ventetida så lang lengre. Gleder meg så sinsykt til å ut å trille bebis i den nye vogna med storebror på søskenbrettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meste klart ja, vogn, bilsete, stellebord, klær vasket og klart til bruk, smokker, ammebh, ammeinnlegg, seng osv.... Barnerom har vi ikke begynt på da vi har pusset opp badet....

Sykehusbaggen er nesten ferdig pakket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho. Grøsser når jeg tenker på hvor liten tid det egentlig er igjen.

Har kjøpt vogn, en del klær, vugge, voksiposer og bilsete, men det er det. Har igjen å kjøpe seng, bleier og stelleprodukter, stellebord (malm-kommode med stellematte oppå), sengetøy, smokker, flasker, badebalje, alt mulig egentlig.. Og jo.. FLYTTE! :-D

Overtar den nye leiligheten i morgen, og den må pusses opp :-D

Har 43 dager igjen til termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) vi er nesten ferdig med at no.. mangler bare noen barnebilder på veggene på rommet og det hygensike igjenn no.. må vel oprdne noen ammebh til meg samt noen topper.. jo, og en salve til ømme brystvorter.. mangler vist litt selv om jeg trodde jeg var ferdig:) men det er bare små ting:P vonga, vuggen, sengen og stellebordet er på plass:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her maser folk om at det kommer til å skje når som helst, og hver gang jeg ringer mamma sier hun "Skjer det noe?"hehe... det er første barnebarnet deres og hun gleder seg nok VELDIG nå.. er uttolmodig gitt...

Men her er vel alt på plass.. tror jeg.. ihvertfall nesten alt.

Seng, vogn, bilsete og kommode er på plass.... babyklærene er vasket og lagt i kommode. Idag har vi handlet inn stellesalve, kjøpte den løveapoteket barnekrem. HAr blitt anbefalt den så da prøver vi ;) badeolje har jeg ikke kjøpt enda, men har to prøver så da holder det til å begynne med satser jeg på. Når det kommer til bleier så har jeg ikke kjøpt noen enda... har hentet apotek pakken og der er det jo noen, og idag fikk jeg lapp om at jeg kan hente Libero pakken og der er det vel også noen bleier :) Så da tenker jeg som så at jeg bruker de først også får jeg se hva vi syns er best å bruke pampers eller Libero. Sender bare gubben ut å handle mer :)

Ellers mangler jeg å pakke den sykehusbagen, men skal prøve å få gjort det nå i helga :) Da slipper jeg masingen til sambo og mamma... hehe...

 

Ellers mangler vi å re opp sengen, men det er FY FY..... så det er det sambo som må gjøre før han henter oss på sykehuset... men jeg skal stryke sengesett å legge det frem:) Barnerommet er ikke helt ferdig, men det tar vi litt etterhvert....h*n skal jo ikke sove der til og begynne med alikevel :)

 

Men et lite spørsmål... Hva slags klær/hentesett har dere tatt med til babyen ? det er jo sååå varmt om dagen.... Har fått strikket en dress i babyull, men den MÅ jo være alt for varm... eller ? Syns det er vanskelig å finne ut av hva vi skal ta med til den lille....

 

SÅ ja, jeg må jo innrømme at ting begynner å bli klart, men spørsmålet er om vi er klare for å bli foreldre... hmm... det tror jeg vi bare blir når vi ser h*n, men det er enda veldig uvirkelig syns nå jeg... og ikke minst skummelt... tenker dere andre førstegangs mye på dette ? Tenker dere mye på fødselen ? Jeg prøver å la være å tenke så mye på den... tenker som så at den må jeg gjennom uansett, og vondt er det jo det er det liksom ingen tvil om... Men alle andre har klart det så da skal jaggu jeg klare det :)

 

Dette ble et LAAANGT innlegg... beklager det :)

 

Men lykke til da damer, detta klarer vi ;) STÅ PÅ !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Huff kjenner at jeg blir litt stressa når jeg tenker på alt som skal være klart, hehe :)

Vi har bestilt barnevogn men ikke hentet den enda, ellers har jeg litt klær å sengtøy, men enda masse som må handles inn. Vi driver fortiden med oppussing av hele huset, så kan ikke handle inn så mye da vi ikke har noen sted å gjøre av tingene.. Har enda syv uker igjen da, så håper på at alt skal være klart til den tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjort klar noenting enda,styrer med flytting og oppussing og vet ikke hvor babytingene fra sist er akurat nå...Håper vi klarer det til babyen kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Mzme 83 Høygravid

 

Den løveapoteket barnekrem som vi har kjøpt er en stellesalve til å bruke på lik linje med sinksalve..ihvertfall slik jeg har skjønt det.. hehe... skal ikke si jeg har noe greie på det for det har jeg ikke, men har hørt såå mange som er KJEMPE fornøyd med denne salven så da prøver jeg jeg ;)

Den fantes både i stor og liten krukke også så da har vi en her hjemme og en i stelleveska ;)

Beklager men jeg kan desverre ikke hjelpe deg mer en dette jeg... men kanskje du finner mer info om den om du søker på den på internett?

 

Lykke til ihvertfall ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter løveapoteket barnekrem og er i en hvit krukke med blå skrift... litt større enn en vaselin boks... Fåres kjøpt på de fleste apotek tror jeg ;) Jeg kjøpte den ihvertfall på Apotek 1.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer jeg også endelig inn under kategorien høygravid. 39 dager igjen til terminen i dag. Må si at jeg har følt meg høygravid en stund allerede. Stor mage, blir fort sliten, hoven i beina osv.

 

Her begynner det meste å bli klart for den lille. I helga satte vi sammen senga og den står nå ferdig oppredd på vårt soverom. Vogna er kommet til butikken og venter bare på at vi skal hente den. "Stellebordet" (en vanlig kommode fra Skeidar m/stellepute på) står klar til å bli satt sammen. Litt basic stelleutstyr har vi fra gratispakke fra liebro og pampers. Klær har vi arvet masse av.

 

Jeg tror det eneste som gjennstår er bilstol, men det skal vi se på og evt kjøpe en av de nærmeste dagene.

 

Så da kan beibien bare komme. Hadde det ikke vært for at beibien har det best i magen min i noen uker til så kunne den godt ha kommet nå for min del ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...