Gå til innhold

Nervøs, -til jordmor på mandag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor på mandag og høre hjertelyd for første gang... Selvsagt gleder jeg meg, men er samtidig plutselig begynt å bekymre meg noe sinnsykt for at der ikke er noen hjertelyd...

Er idag 14+4, og har fortsatt ikke foretatt noe undersøkelse eller noe hos legen for å å bekrefte graviditeten, ikke engang en graviditets-test... Vet ikke hvorfor, men har plutselig fått det for meg at ting ikke er som det skal:( -har ikke noe smerter, ingen blødning eller noe så vet ikke hvorfor...

Er det vanlig å ikke få noen bekreftelse før uke 15-16? Trodde liksom det var vanlig med en gu eller noe, der de sjekket et eller annet... Men vet ikke hva:/

Jeg som var så fast bestemt på å ikke bli en sånn hysterisk gravid som er redd for alt mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Akkurat sånn var jeg og, eller er...

Jeg tok to tester hjemme som visste at jeg var gravid, og når jeg da hadde legetime(uke 8), så sjekka ikke de no mer om jeg var gravid. Jeg trodde kanskje de skulle gjøre det, men stoler vel såpass på de testene. Men jeg også fikk for meg da at jeg kanskje ikke var gravid likevel, siden jeg ikke hadde noen tegn på graviditet.

Jeg er 18 uker i dag, og har fortsatt ikke hatt noen plager i svangerskapet.

Legen hørte hjertelyden i uke 16, etter å ha prøvd både i uke 12 og 14, og jeg skal si at det var betryggende å høre. Så jeg skjønner at du gruer deg, for jeg kjenner meg igjen. Men det er ingen ting å grue seg for:) Du har jo ikke hatt smerter eller blødd, så er ungen der garantert, den forvinner ikke av seg selv:)

Vi er jo alle så forskjellig, og noen hører hjertelyden tidlig, og andre seint. Spørs helt åssen ungen ligger osv. Noen kjenner jo liv tidlig og, alt er så individuellt. Foreløpig har ikke jeg kjent noen ting. Jeg har ultralyd 5 juni, og jeg kommer ikke til å slappe av før jeg har vært der og sett at ungen har det bra.

Jeg skulle heller ikke bli sånn hysterisk gravid, trodde jeg var en rolig person, men veit ikke helt jeg:) Det er koselig å være gravid, men det er jaggu tidenes bekymring og:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...