Gjest Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har prøvd meg på disse eggløsningstestene noen dager nå og jeg blir jo bare mer og mer forvirret for alle har en svak steststrek og er normal kontrollstrek...pleier det å være slik hos alle eller er det bare jeg som har en eller annen hormonforstyrrelse?? PLEASE Å HJELP MEG DERE SOM HAR ERFARING...for nå gir jeg opp hele håpet om å bli gravid igjen...(mistet i SA i januar 08)
bomsa Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Jeg holder med til cb sine el tester....slipper å sitte og fundere over hva som er positivt eller ikke....ja de koster mer, men er såååå verdt det. Hvilken dager i syklusen har du testet på og hvor lang syklus har du?
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Jeg hadde første dag i sist mens 16 mai, så jeg er på ca dag 14 og har testet i tre dager nå...har ca 35 dagers sykluser eller mellom 32 og 38...alltid hatt sånne lange sykluser. Men jeg begynner å lure litt på hvorfor de er svakt positive alle sammen...trodde enten man hadde eggløsning eller ikke..merkelige greier dette her
bomsa Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 noen sier jo og at el testene kan slå ut positivt ved graviditet og....mye tidligere enn ordentlige graviditetstester....hmmm.... Hadde over 80timer med positiv el sist pp og da fikk jeg høre at det kunne komme av at egget ikke slapp i det hele tatt....men jeg hadde fullt utslag på cb testene da.
Mamma for 3<3 Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Angående EL tester:) Uannsett, det kommer alltid frem 2 streker på en EL test. En test strek og en kontroll test. Men for at EL testen skal være positiv, må test streken være like sterk, eller sterkere enn kontroll streken. Hvis du får en svakere strek betyr det at den er negativ. For man har det hormonet man måler etter(husker ikke hva det heter) i kroppen hele tiden, men det øker i forbindelse med EL.
Gjest Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Oki da skjønner jeg...I grunn lurer jeg på om jeg har eggløsning i det hele tatt...aldri fått en eneste positive EL test. Jeg kan nok være litt lat og glemme å teste hver dag (også fordi jeg blir lei av de negative testene) men har så og si testet 10 dager rundt forventet eggløsning uten noen positive tester. har vanlig mens men denne kan være noe uregelmessig og har ganske lange sykluser... Jeg ble gravid i desember så vet at jeg kan, men endte i SA..En gyn. sa i at jeg hadde noen cyster på eggstokkene en gang høste 07 (var laget med vondt i magen).. kanskje disse er tilbake igjen nå? hmm...er ganske så forvirret nå...det eneste jeg vil ha er en spire i magen min!hihi
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 Hei! Selv om du har lange sykluser kan du har tidlig el og lang "fase" etterpå (husker ikke i farten..lutefase?) Det kan hende du må teste tidligere, eller senere enn det som du tror og alle kalkulatorer mener. Kroppene våre er forskjellige og det er gjennomsnitt på det som er vanlig som ligger ute som veiledning og kalkulatorer. Jeg har fått poristiv EL test allerede 5 dager etter mens og ikke da kalkutatorer så. Hadde da en syklus på 30 dager... Det er bare å finne den! Ligger en tråd her ett eller annet sted om at man blir gravid mye tidligere enn man tror... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå