Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Junior har ingen tenner enda. Han liker brød, men går jo så smått for han klarer ikke å dele opp store biter. De blir bare liggende som deig i munnen. Men han jobber jo som bare det med maten. Merker han begynner å bli grøtlei, så brød hadde vært en grei erstatning! Hva slags frukt kan jeg gi? Skraper banan og gir han bittesmå biter av f.eks.vannmelon. Tør ikke putte i han store biter... Babyfeederen var dessverre ingen suksess. Han fikk yoghurten servert gjennom sugerør i dag, og da gikk det ned på høykant
Brenda med 2 ute Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 Min har tenner, men hun tygger jo ikke.Det er jo bare fortenner som har kommet. Hun bare elter det rundt i munnen Så her serveres det Skive med leverpostei, makrell i tomat (tube) Kornmo kjeks, start kjeks. Brødskalk Eplebåter, pærebåter, vannmelon, honningmelon, agurkskiver, mango, tomat, bringebær, bjørnebær. Banan. Det serveres både i nett og biter. Når hun har biter sitter jeg ved siden av så jeg ser hvor store bitene blir som hun gnager av. Går bra. Når hun er grøtlei så blander jeg ut grøten med et halvt beger med fruktmos, da går det ned skal du se. Men om din er 9 måneder som min kan du begynne å gi litt mer faste ting. Bli litt tøffere;) Jeg er pysete jeg også, men jeg har bestemt at 2 ganger hver dag skal hun smake på noe nytt.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2008 Ja, er nok litt pysete! I stad fikk han faktisk gnage på vannmelon-båt!!! Han er flink og gomler på maten før han svelger, så er jo bare å prøve..... Så det går greit med kjeks altså, har kun gitt han store,harde skorper som han ikke klarer å få store biter av. Brødskalk har han også fått. Han har ikke helt taket på pinsettgrepet, så trenger nok litt trening. Trikset er kanskje å gi båter som det må gnages/gomles på? Tiner du fryste bær, eller blir det bare klissete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå