"spire nr 2 i magen" Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 jeg vet det at de drikker mindre melk jo mer fastføde de får. de siste dagene så har jeg gitt grøt halv 7 og mme ca klokken halv 9 altså to timer etter på. Alle gangene har hun bare spist 40ml er ikke dette lite to timer senere eller skal jeg bare godta dette.? har nettopp begynnt med erstaning da jeg ikke har nok melk til å pumpe og hun nekter å ta puppen. hun har litt problemer med flasken enda. tror hun får i seg mye luft. hun dytter flasken vekk å da kan man jo tro hun er mett når hun gjør dette gjentatte gangen skal jeg bare slutte da, for det hender at hun eter mer. vil liksom ikke gi henne flaske nekt siden jeg ikke har så mange alternativer i gjen? hvordan viser deres at de ikke vil ha mer melk? råd? er ikke så flink med flaske
Mammapudding Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Er hun gammel? Leah dytter også vekk flaska når hun ikke vil ha. Hun er snart 10 mnd. Måtte begynne me mme til henne da hun var 7 mnd, og hun drikker rett og slett ikke så mye melk lenger. Helsesøster sa at de burde få i seg 500-600 ml melk i løpet av dagen, inkludert det man eventuelt bruker i matlaging. Sliter med å få i henne så mye for om hun får melk først(uansett hvor lite) så spiser hun nesten ingenting og får hun mat først så nekter hun å drikke melk etterpå.
"spire nr 2 i magen" Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2008 min er bare 4,5 månde. så hun får jo melk døynet rundt. men jeg gir henne ikke når hun spør om på kvelden for hun skal jo legge seg. og man skal vell gi litt på fyll. ' min vil heller ikke ha melk rett etetr grøten det er derfor jeg venter 2 timer før jeg gir melken. synst liksom hun eter lite til at det har gått to timer. men hun eter mye grøt da
Mammapudding Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Men da er hun sikkert mett:) I en så liten mage så metter grøten ganske lenge. Du kan jo fortsette å tilby henne melk, men vil ikke tro at det er noe problem om hun ikke vil ha eller om hun bare drikker litt:)
Trønderjente82 Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Tror også hun er mett og ikke har behov for så mye melk, men du kan jo ha litt ekstra mme i grøten. Vet om flere som gjør det og faktisk smaker den litt bedre også
"spire nr 2 i magen" Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2008 hun er nok mett da. men hva skjer da når jeg begynner med grøt om morgenen tenkte å gjøre no elignende der også. altså våkne melk. 2 timer senere grøt også 2 timer senere igjen melk eller skal jeg bare vente til hun gir beskjed om at hun er sluten igjen før jeg gir henne melk.??
Mammapudding Skrevet 30. mai 2008 #8 Skrevet 30. mai 2008 Ja da ville jeg nok ha ventet til hun ga beskjed om at hun var sulten igjen, eller i alle fall vente litt lenger enn 2 timer før du prøver med melk:) Men kan jo hende hun er mer sulten på dagen, så det er bare å prøve seg frem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå