Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dattera mi er 14 mnd. nå og går rundt møbler, holder seg langs veggene osv. Hun kan gå 5-6 skritt, men hun setter seg raskt ned og kryper istedet for å gå. Jeg tror egentlig at hun har balansen og det som skal til for å gå, og har hatt det lenge nå, men tør liksom ikke helt å slippe seg. Har dere noen tips til hva jeg som mor kan gjøre for å hjelpe henne i denne fasen? Eller må jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente til hun finner mer ut av det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer veldig på det samme selv. Datteren min er akkurat like gamel og gjør det på samme måten.

Skrevet

Har dere prøvd gå vogn?

Her hadde snuppa reist seg opp midt på gulvet uten støtte i 5 uker og stått og danset.

Vi hadde ventet en stund på at hun skulle gå sine første skritt men de lot vente på seg.

Fikk gåvogn i forskudd julegave og med den begynte hun å gå masse, var ikke av den mest ivrige til å gå langs møbler osv)men med gå vognen raste hun nærmest over gulvet.

Tok bare 6 dager så tok hun sine første skritt på egen hånd. gikk 2 skritt sattes eg ned opp igjen 2 skritt satte seg ned. Etter 7-10 dager bare gikk hun.

Hun var en del yngre enn deres, men vår erfaring var at hun var "edd" for å slippe seg men med gåvognen skjønte hun tydeligvis at det kunne være spennende å prøe på egenhånd.

Skrevet

Jeg har prøvd gåvogn, men den er hun rett og slett ikke så veldig interessert i. Jeg må rett og slett lokke henne til å gå med den, og da går hun en gang over gulvet, så er hun ferdig med den. Jeg har også fjernet den i perioder for så å ta den fram igjen å se om den kan være spennende når den har vært borte en stund, men det hjelper ikke. Takk for tipset for det. Noen flere?

Skrevet

Det er vel ikke noe å stresse med?

Vent til hun finner ut av det selv. Blir som regel mindre knall og fall av det :).

Skrevet

Vent til det kommer av seg selv. Småen torde ikke slippe seg. Gikk mange, mange mnd fra han tok sine første skritt til han torde gå skikkelig. De pusha han i bh og det resulterte i at han ikke ville gå så mye som et skritt en periode... :(

Men når han først slapp seg så gikk han som en helt. :D

Skrevet

Vi plasserte spisestuestolene på stuegulvet med et noen babyskritts mellomrom. Oppå stolene la vi interessante ting som mobiltelefoner, nøkler og fjernkontroller. Hun ble motivert til å gå mellom "stasjonene", samtidig som hun følte seg trygg (siden stolene var så nære). Etterhvert hadde vi lengre mellomrm mellom stolene...slik oppmuntret vi snuppa vår til å gå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...