PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Først lurer jeg på hvor tette de er og så hvordan er det å ha to tette? Noen store utfordringer, store overaskelser, store problemer? Hva har vært positivt, hva negativt? Sikkert vanskelig å beskrive i korthet... Vi vil så gjerne ha nr 2 nå, så lurer litt... Ha en fin kveld damer!
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 30. mai 2008 #2 Skrevet 30. mai 2008 19 mnd mellom mine gutter. Var slitsomt i graviditeten, da nr 1 ikke gikk før jeg var 3-4 mnd på vei. Måtte slite og bære på han hele tiden. Så var det slitsomt da lillebror var bitteliten, storebror er jo ikke akkurat så stor, og forsto ikke helt hva dette nye bråkete nurket var godt for. Ble ekstra vanskelig pga lite språk. Men vi hadde ikke noe særlig sjalusi. Så er det slitsomt med 1 som skriker og ammes på natten og en som vil stå opp kl 6... Nå er de 1 og 2,5. de har mye glede av hverandre. Leker og ler masse. de deler rom og trives i hverandres selskap. Jeg tror det er slitsomt med 2 tette når de er små. Jo eldre de blir jo bedre blir det. Jeg har ikke angret på at vi fikk tette barn, men har spurt meg selv om jeg er vel bevart innimellom! ) Må legge til at sambo har en jobb med myyye reising, så jeg har vært ekstremt mye alene med barna.
Gjest Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 Vet ikke hva du mener med "tette", men jeg har 2 år mellom mine gutter. Har ikke hatt noen store problemer, og den mest slitsomme perioden var de første 3 mnd med minste. Han var en urolig baby, og eldste var litt sjalu og lei seg... :-/ Nå er de 1,5 år og 3,5 år, og leker sammen hele dagen! Utrolig gøy å ha to tette som er på noenlunde samme "nivå" i forhold til interesser og hva de liker å leke med. Minstemann forguder broren og etterligner alt han gjør ;-) Eldstemann er mye mer tålmodig og forståelsesfull enn jevnaldrende uten yngre søsken (etter hva jeg kan se) Go for it, sier jeg ;-)
bambi på isen Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har 3 ganske tette, mellom nr.1 og 2 er det 2 år og 4 mnd, mellom nr. 2 og 3 mangler det 10 dager på 2 år (har altså fått 3 stk i løpet av 4 år og 4 mndr), syns det var helt greit med de 2 første, men når nr. 3 kom såpass tett syns jeg det var travelt!! Ingen av mine unger har vært sove unger, så det har vært mye styr om natta, men amming og springing mellom soverommene osv. Syns det går bedre nå når de begynne å bli "store", eldste blir 7 i august og de 2 andre blir 3 og 5 i desember. Nå leker de stort sett fint sammen og de er flinke å ta med lillesøster på ting:-) Har også vært endel alene med ungene, mannen jobber mye i perioder, men ser at sånne ting også går lettere nå, i fjor kunne jeg aldri tenkt meg å tatt med alle 3 på barneidrett, men det går bra nå i år:-)
-carina- Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Har 17 mnd mellom mine, så de er vel relativt tette. I blant angrer jeg litt, når det "stormer" som verst, men når det bare har gått noen måneder til regner jeg med at jeg får stor glede av dette her. (De er 22 og 5 mnd nå). Det har vært litt mindre slitsomt enn fryktet, men slitsomt allikevel. Ett problem er at de gjerne trenger meg AKKURAT på samme tid. Så enten går alt helt strålende, eller så er det helt "kaotisk". Har fokusert mye på eldste, så vi har unngått sjalusi så langt i alle fall. Men siden det er første året i barnehagen for eldstemann så har det vært litt slitsomt, han er jo syk "hele tiden" og da er det klart litt slitsomt å være alene med to. Men når så det bare har gått ett par måneder til så tenker jeg at vi snart kan se hvor flott dette her er! )
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Her er det kun 10 mnd i mellom guttene. Og ha to tette synes jeg har vært en glede, med tunge tak innimellom selvfølgelig. Man har 2 bleieunger, to som må mates og kles på samtidig(i mitt tilfelle) så det er som å ha tvillinger vil jeg tro. Har ikke hatt noen store problemer og det aller meste er positivt. Nå er guttene 2 og 3 år, så de begynner jo å bli store gutter nå.
fox`y Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 Det er 2 år og 3 daga mellom mine gutter. Det har vært veldig greit men til tider litt slitsomt. Elste har vært hjemme med meg og lillebror hele tiden da så har ikke vært noen tid å slappe av på. men greit å ha en som holder mamman sin i aktivitet hehe.Begge 2 har oxo vært mye syk,(utredning på sykehus med elste,begge har astma osv) Har oxo vært en del sjalusi så har blitt litt tilrettesetting. (alt fra slag,spark,biting osv) men er mange som slipper unna d oxo da. mine gutter er veldig tempramangsfulle og begge vet hva di vill hehe.(kansje lik mamman sin) Det som er veldig positivt er jo at de kan leke litt sammen å slikt, de er jo veldig glad i værandre. Litt krangling om lekene d blir d,men d er greit når de er så gjevngamle at de underholder hverandre litt. slapp oxo å kjøpe allt nytt når nr 2 kom. Vart mye rot dette hehe men d er mye positivt med å ha 2 tette, selv om d blir litt stress osv. Syns 2 år er en fin aldersforsjell jeg:) Lykke til med valget iallefall:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 Må bare si WOW til 10 mnd imellom!! Går det an å få tettere barn??? ;o)
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Hehe det er vel på grensen til det fysisk mulige vil jeg tro. men mini er 6 uker prematur=)
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2008 Gurimalla ja.. tøfft!
ellevilla Skrevet 30. mai 2008 #12 Skrevet 30. mai 2008 + 2 dager på 1,5 år her. "søskenkjærlighet" i alle former blir det uansett alder. Fordelene råder spør du meg. sjalusien utele og jeg syns det er godt nå når de har blitt større. Vi kan gjøre det samme, f.eks skiturer, gåturer og andre aktiviteter. De er likestilt med tanke på legging, grensesetting o.l. Når vi skal dra på ferie og turer er det ikke så mange behov å ta hensyn til. Bleieskift og jobben når de er små er så kort en periode. Så go for it:o)
Lykke X 4 Skrevet 30. mai 2008 #13 Skrevet 30. mai 2008 Dytter litt på denne, fordi vi også vurderer to tette
Stratos med 3 barn Skrevet 30. mai 2008 #14 Skrevet 30. mai 2008 14 mnd mellom de og det går over all forventning! Helt hærlige begge to og vi koser oss masse. Vurderer faktisk en til tett, men det spørs om det liksom blir den som da velter hele lasset om du forstår hva jeg mener. Synes vi har fått fine rutiner og orden på ting i dag så det er kanskje dumt å utfirdre skjebnen. Du kommer nok ikke til å angre!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 30. mai 2008 #15 Skrevet 30. mai 2008 16 måneder mellom prinsessene. Kunne godt tenkt meg enda en =0) Er nå snaaaart 1 år og 7 måneder =0) Storkoser oss anbefalles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå